Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 19621 til 19640 af 33233
  • differential kvotient

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan sige mig, hvad det betyder når f er dirrentialbel i Xo...? Hvad er en differential kvotient? hvad betyder en differential kvotient?Håber der er en der kan svare på mine spørgsmål da jeg skal til eksamen på mandag i matematik......
  • kort spørgsmål om differentialregning

    Forumindlæg
    Efter jeg har gennemgået mine notater fra matematik B, kan jeg se at min lærer både har brugt ordet differenskvotient og differentialkvotient. Nu er jeg så blevet i tvivl... men det er vel bare det samme, ik???
  • Hvor mange % af gassen består af propan og hvor mange af butan?

    Forumindlæg
    Hvis en gas med en molarmasse på 56,678M er en blanding af propan (44,094M) og butan (58,12M). Hvordan finder jeg så ud af hvor mange procent af gassen der er propan, og hvor mange der er butan??Dette hører sikkert til under matematik, men håber I kan hjælpe alligevel :)
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik B i morgen, men jeg har ingen idé om hvad jeg kan fortælle om Binomialfordeling...Nogen der kan hjælpe mig??Har desuden også problemer med at forstå det valgfrie emne omkring omkostningsfukntioner og optimering...Links og gode råd er meget velkomne.
  • Isolere F

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og arbejder på en hjemmeopgave i Matematik, jeg ka dog ikke finde ud af denne opgave... jeg har fundet ud af at : C = (F-32) /1,8 hvad skal jeg gøre for at Isolere F ??? Tak på forhånd ;)
  • Bestem ligning for tangent

    Forumindlæg
    Hej, sidder her med en opgave til en matematik opgave jeg snart skal have afleveret Opgaven lyder: Bestem ligningen for tangent i røringspunkt (1,f(1)) funktionen for grafen er: 3*ln(x)-x^3
  • Omvendte funktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd
  • Hvad betyder antalsparameter?

    Forumindlæg
    Jeg skal løse en opgave i matematik: "En binominalfordelt stokastisk variabel X har antalsparameter n=6 og sandsynlighedsparameter (primærsandsynlighed) p=0,40 a. udfyld et skema med sandsynlighedsfordelingen for X" nogen der kan hjælpe?
  • hurtig hjælp til optimering kapitel

    Forumindlæg
    hey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak...
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opg. i matematik som jeg bare ikk kan finde ud af. help ! Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem forskrift for f(x)
  • Ny Gymnasiereform, Nye Bøger?

    Forumindlæg
    Hej...Som overskriften lyder Ny Gymnasiereform, Nye Bøger? jeg vil da gerne vide om der stadig er de samme 1G's matematik bøger som tidligere eller om der er nogle nye pga. Gymnasiereformen er lavet om?Malfoy
  • TI-89 Titanium sælges

    Forumindlæg
    Sælger min TI til 800 ,- eller højst bydende, da jeg ikke har matematik længere. den er næsten ikke brugt, og den er så god som ny! kabel og manual medfølger. Er villig til at gå ned i pris ved en hurtig handel, så kom med et bud!
  • FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )-

    Forumindlæg
    heej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
  • FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )

    Forumindlæg
    heej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
  • Væksthastighed, differentialregning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har brug for hjælp til lidt matematik: Funktionen nedenfor angiver hvordan en variabel y ændrer sig som funktion af tiden t. Bestem væksthastigheden til tiden t og til tiden 20. a. y=f(t)=5,7+3,2e^-0,051t
  • Nogen der kan/gider hjælpe ?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :).
  • vilkårlig firkant

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik jeg tror jeg skal bruge en formel eller sådan - vis man skal dele en vilkårlig firkant op i 4 lige store dele. det må være en formel for det jo venlig hilsen Steffen Skovgaard Loop
  • Ti-83 søges

    Forumindlæg
    Hej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e...
  • Ligning med x i nævner

    Forumindlæg
    Hey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank...
  • Matematikopgave

    Forumindlæg
    Hej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK