Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19641 til 19660 af 90635
-
Videregående uddannelse?
ForumindlægMit spørgsmål er egentligt meget simpelt. Søger man ind på en videregående uddannelse med eksamens- eller standpunktskarakterne (eller en blanding), hvis uddanelsen har et karakterkrav? -
Ørneflugt og det morderne gennembrud
ForumindlægHey. Vi skal i klassen lave et prøveeksamen og jeg har trukket ørneflugt. Kan ikke finde ud af hvordan ørneflugt kan passer til den tid den er skrevet i, altså det morderne gennembrud? Nogle der kan hjælpe? -
Hydrofile og hydrofobe
ForumindlægHej Der må være noget jeg ikke har forstået. Det omhandler hydrofile og hydrofobe grupper. Som det fremgår af teksten (i vedhæftede billede), vil et molekyle med overvægt af hydrofile grupper kunne det opløses i vand og omvendt med hydrofobe. Hvad jeg så ikke forstår er eksemplet nederst. Blå f... -
SRP i EUX
ForumindlægSkal man igennem en SRP under en EUX-uddannelse? -
Er det her på nogen måde et Essay? Og hvad kan jeg gøre bedre?
ForumindlægEn grå dag sommerdag, gik jeg en tur udenfor. Jeg gik opad gammel løkkensvej. Jeg så en høj, kraftig mand komme gående imod mig. Da jeg nærmede ham, kunne jeg føle at han ikke var spor venlig. Jeg kunne se inde i hans øjne at han var rasende. Han stoppede mig og snakkede grimt til mig. Han sagde... -
Læserbrev
ForumindlægHej Jeg skal skrive et læserbrev og emnet err ' I danmark er vi gode til at hjælpe de omsorgsvigtede børn og unge ' ELLER ' I Danmark forsømmer vi de omsorgsvigtede børn og unge' så ville spørge om nogle af jer har gode erfaringer med hvordan jeg starter læserbrevet eller bare... -
Rødhætte berettermodellen
Forumindlæghej er der ved hvordan, den lille rødhætte skal indeles i berettermodellen? -
NV-eksamen
ForumindlægJeg har problemer med, hvordan jeg skal skrive journalerne ud fra alle de naturfaglige fag skal man så efterfælgene lave en rapport ud fra en eller flere journaler? - eller hvordan gør man? -
Biologi terminsprøve!!
ForumindlægHejsa. Hvad er det man høst sandsynlig vil komme op til i biologi terminsprøve? altså hvilket typer af emner? der er 5 opgaver i alt, hvor ma skal lave mindst 4 af dem. Jeg tænker vel at det er forskellige emner helt fra 1.g og op til 3.g, hvilket er ret obvious, men jeg har en eller anden forne... -
kanoner på dronningens bastion
Forumindlæghej alle i kloge folk der ude. jeg har et problem og det er opgave 7 i fysik stx A 2010 28 maj: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx ovenfor er linket, der hvor jeg går fast er... -
ubestemte integraler
Forumindlæghej alle sammen.. sidder her og skal lave en matematik opgave som omhandler de ubestemte integraler.. håber nogen af jer eksperter kan hjælpe mig. opgaven lyder således: bestem uden hjælpe midler de ubestemte integraler ved at benytte, at: q kvadratrod af x^p = x^p/q http://peecee.dk/?id=342... -
3.gradsligning
Forumindlæghej sidder lige med en opgave, som man åbenbart skal kunne løse til matematik prøve uden hjælpemidler.. opgaven ser således ud: gør rede for at -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+4x^2+x-6 beregn samtlige rødder i polynomiet. spørgsmålet er hvordan man løser sådan en? det er vel en form for skjult an... -
Gør rede for?
ForumindlægHej. Jeg sidder nu her en lørdag aften og har fundet ud af at jeg er lidt bagud til min mundtlige årsprøve i matematik. Jeg sidder og gennemgår samtlige spørgsmål jeg kan trække, men så kommer der spørgsmål som dette: "Gør rede for en forskrift og en graf for en lineær funktion." og &q... -
Hjælp , det haster
ForumindlægHej . Jeg har fået til opgave i matematik at udvælge tre ligningstyper og forklare, hvordan man løser den pågældende ligningstype. ´jeg skal i forklaringdn komme ind på nogle af følgende forhold: Hvad er strategien, er der nogle særlige formler, kan ligningen altid løses, kan ligningen løses på... -
"Skjult" andengradsligning
ForumindlægHej alle! Vi har fået nogle opgaver i matematik, hvor vi skal finde nogle skjulte andengradsligninger. Jeg har lidt svært ved det, så jeg håber, der er nogen, der vil hjælpe mig med den første af opgaverne, så jeg kan få en idé om, hvad jeg skal gøre med resten. Den første opgave lyder: I en r... -
Ligning med netop én løsning
ForumindlægJeg sidder og kæmper med min matematik opgave, og jeg kan ikke finde ud af dette spørgsmål: Et polynomium af anden grad er givet ved følgende forskrift: p(x) = ax2 + 5x + 3/4 a.Bestem A, således at ligningen har netop én løsning. Jeg ved godt at denne ligning skal give præcis 0 - for ... -
noter tak
Forumindlægnogle der ligger med nogle noter da jeg skal op i mundtlige matematik ku det være rart med nogen som passer til mundtlig matematik eksamen -
Arkitekt uddannelse
ForumindlægEr det meget nødvendig at man har matematik på A niveau? Vi skal vælge valgfag, og er meget i tvivl om det skal være Engelsk A eller Matematik A? -
Engelsk årskarakter
ForumindlægHej alle. Ligesom mange andre, har jeg fået mine årskarakterer. Har dog lige et spørgsmål. Kan en lære give en et 10-tal som årskarakter i engelsk skriftlig, hvis han/hun har givet en 12 for alle stile man har afleveret? Og er der i denne situation mulighed for at udarbejde en klage til rektor? E... -
Mandsynlighed
ForumindlægHej folkenz. Jeg har en opgave her som jeg gerne vil have lidt hjælp til. opgave 100. En undersøgelse viser at vægten af hønseæg fra en bestemt producent er normalfordelt med middelværdi 66 g og spredning 4 g. Æggene sorteres i tre kvaliteter efter vægt. Kvalitet 1 består af æg, som vejer me...
