Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19641 til 19660 af 92586
-
beregn ph
Forumindlæg10 g Mg(OH)2 (s) hældes ned i 100ml 0,100 M HCl og blandigens temperatur er 25C og væskefasens volumen er 100ml hvilken pH-værdi ender man med at have for væskefasen? -
Hjælp!!
ForumindlægNu det nok. Jeg har altid følt, at jeg ligger okay godt i fagene (undtagen matematik) men karaktererne siger noget helt andet. Ja alt fra 02 til 4! Ja jeg plejede ikke at sige noget i timerne, men tro mig jeg synes selv jeg har taget en stor fremskridt der, og det går fremad. Men opgaver i færd... -
Udregning af Kc værdi
Forumindlægheej er der nogle der kan hjæle mig med følgende opgave ? Jeg kan ikke finde formellen til at udregne opgaven, så ville være dejligt med noget formel hjælp, og eventuelt et eksempel: Opgaven jeg har fået stillet lyder således: Beregn Kc (ved 23? C) for følgende reaktion (vandig opløsning): 3 Mn... -
Hjælp!! :/
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at løse disse opgaver, da jeg ikke har haft matematik i rigtig rigtig lang tid. Nogen som vil hjælpe? Jeg vil være så taknemmelig :( Løs ligningerne: a) 5x2-4x-1=0 b) 4x2-4x+1=0 c) 4x2-3x+1=0 Mange tak :) -
Beregn mængden af det med x mærkede stykke (geometri)
ForumindlægJeg er helt bar bund med min matematik aflevering.. så har endnu et spørgsmål! Håber virkelig nogen kan hjælpe da jeg er så ringe til dette... Det er opgave 6/sidste opgave i linket nedenfor: https://intra.tietgen.dk/afduv/hhx/Flles%20UVmaterialer%20hhx/LAERERE/tian/MatB_09/Arbejdsark%20i%20ge... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
vektor
Forumindlæghej, jeg har en matematik opgave som ejg sidder og struggler med, da jeg ikke har særlig styr på vektor spørgsmål 1.b forstår jeg ikke hvordan jeg skal regne, når der ikke er givet nogle kordinater -
ligning
Forumindlæghej har løst en ligning om i ville se om min mellemregning er ok og hvis man nu ville ligge x på højre side hvordan laver man mellemregningen 10 +(x-5)=42 10+x-5=42 10 + x - 5+5=42+5 10+x=42+5 10+x-10=42+5-10 x=42+5-10 x=37 tak på forhånd -
Retsskrivning og læseprøve - Hvordan gik det?
ForumindlægPersonligt syntes jeg diktaten var nemmere end læseprøven, svarene på spørgsmålene i læseprøven var ikke i kronologisk rækkefølge, der var flere afkrysningsopgaver end der plejer at være og tiden er stadig knap, men jeg kom dog igennem med et forhåbentligt godt resultat. -
Aflevering
ForumindlægHej... tror denne opgave er relativt simpel, kan bare ikke gennemskue den? PÅ forhånd tak -
Tysk - regelmæssige verber :) Haster..
Forumindlæg1. Sabine wohnt in Hamburg. 2. Heinrich wohnt auch in Hamburg. 3. Sie wohnen bei dem Elter. 4. Die heisst Ulrike. 5. Sie arbeitet als eine Sekretärin. 6. Der Vater heisst Werner. 7. Er arbeitet als ein Verkäufer. 8. Er bedient der Kunden im der Supermarkt. 9. Heinrich lernt als ein Mechaniker. 1... -
fra datid til nutid
ForumindlægHvordan skal jeg skrive dette afsnit om fra datid til nutid "My sister’s husband kept quiet and his father walked away mumbling something I could not get. As soon as he went Ole Sirayo used all his muscle to lift my sister out of bed and carried her to his bed. I covered my head not t... -
Emissionsopgave
ForumindlægOpgaven lyder: Ioniseringsenergien for et heliumatom i grundtilstanden er 24,6 eV. En linje i heliums emissionspektrum har bølgelængden 58,4 nm. Linjen svarer til overgang fra en exciteret tilstand til grundtilstanden. Beregn energien af den exciterede tilstand. Først finder jeg frekvensen: f =... -
Ikke homogen lineær rekursion ligning
ForumindlægHej Alle jeg sidder med den opgave og den har drillet mig i lang tid,.Den handler om diskret matematik er der nogle der kan hjælpe lidt. Opgave vedhæftes Tak på forhånden. -
Matrix multiplikation
ForumindlægHej sider med matematik problem jeg ikke umiddelbart kan løse. 1. Gør rede for hvordan et koordinatskift kan reprænsenteres som en matrix multiplikation. 2. Vis hvordan rotation af et koordinat system i 2 eller 3D kan reprænsenteres ved en Matrix. Håber jeg kan få lidt hjælp i den rigtige retning. -
forståelse af eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens =) Første skoledag i dag, nævnte vores lærer adskillige gange om eksamen til sommeren, men fortalte ikke hvad der helt foregik. så mit spørgsmål er: Hvad skal man helt til matematik eksamen på B niveau - skal man trække noget deroppe eller noget man får tid til at forbedre og HELST ... -
BMI SRP HJÆLP
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til at skrive SRP med Matematik og Idræt og vil gerne fokusere på BMI og lave statestikker over nogle BMI resultater. Men mit problem er at jeg skal lave en problemstilling som er bred nok og det synes jeg ikke denne er: Hvad er BMI og hvad fortæller den? Nogle der l... -
Ingeniøruddannelserne
ForumindlægHej,Jeg har tænkt mig at læse videre til civilingeniør på DTU, men kunne godt tænke mig først at høre nogle med erfaring.Er matematikken meget lig matematikundervisningen på KU? Jeg har tidligere læst på KU, hvor jeg syntes bevisdyrkelsen blev meget triviel i længden. Jeg egner mig nok mere til a... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHalløj, Jeg tilbyder lektiehjælphjælp til naturvidenskabelige fag: Kemi C/B, matematik C/B/A, fysik C/B/A, statik og styrkelære C. Jeg er selv en 18-årig HTX'er og jeg bor i Midtjylland. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, kan du sende mig en besked eller poste her i forummet. -
Idéer til Mat A/Kemi B emne SRP
ForumindlægHej, Jeg skriver på vegne af en ven der skal til at skrive SRP. Hun har studieretningsfag som Matematik A, og ønsker det andet fag som Kemi B. Generelt er hun mest interesseret i den kemiske side. Vi har brugt en del tid på at tænke, men har svært ved at komme på gode emner. Derfor leder vi nu ...
