Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19661 til 19680 af 156874
-
Matematisk Ulighed
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg løser denne ulighed. -0.5x^2+3x+5.5(større eller lig med) 10-1.5xJeg mener man skal starte med at løse den som en lighed. Men synes ikke rigtig det giver et fornyftigt resultat.Håber nogen kan give nogle fif//Mads... -
Diffenrentialligning
Forumindlæg(*) y'+y=2*e^xa) Gør rede for, at enhver af funktionernefc(x)=c*e^-x+e^xhvor c er et tal, er løsning til differentialligningen (*).(ved fc(x) er c'et sænket..)b) For en bestemt værdi af c går grafen for fc gennem punktet P(-2,15).Beregn denne værdi af c.c) Nogle løsninger til differential... -
rektangel
Forumindlæghej er der nogle herinde der kan hjælpe mig med denne opgave I en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinjen 12 indskrives et rektangel med siderne x og y.ud fra denne tegning jeg har er, "x halvdeling af 12 og y er halvdeling"1)Angiv grænserne for x2)Vis, vha. ensvinklede trekanter... -
HURTIG HJÆLP SØGES - debatindlæg
ForumindlægNogen der vil være så behjælpelige og læse mit korte debatindlæg igennem, og komme med eventuelle rettelser. Det ville være en STOR hjælp. På forhånd TAK. Teksten kommer her: Photoshop skal gøres ulovligt i modebranchen Photoshop er noget der bliver taget i brug rigtig mange steder. D... -
Hjælp til matematik indskrivning på computer
ForumindlægJeg tænkte på om nogle af jer eventuelt kender et program til at tegne grafer og skrive matematiske tegn, da jeg snart skal i gang med SSO. Ved i om Microsoft Word kan sådan noget? Hvis det kan hvordan gør man så?Jeg søger et program der kan skrive alle matematiske tegn, så det ser nydeligt ud. M... -
Elektrokemi
ForumindlægEn elev benytter Ag,AgCl-elektroden til at bestemme opløselighedsproduktet for bly(2)chlorid. Han afmåler 10,0 mL 0,100 M Pb(NO3)2 og 50,0 mL 0,100 M KCl, som blandes i et bægerglas. Voltmetret viser 97 mV Beregn en værdi for bly(2)chlorids opløselighedsprodukt... Er der en som kan hjælpe mig m... -
Striftlig eksamenskarakterer A-niveau
ForumindlægHej Alle Sammen Jeg har oprettet denne her tråd, fordi vi i min klasse har et meget sjovt mønster, nemlig at alle dem der har lavet opg. 2 har fået lavere karakter end de plejer. Jer som lavede opgaven opdagede sikkert at der var fejl i opgaven. Jeg synes derfor det er en uheldig tendens, at dem... -
opvarmning af metalplade
ForumindlægHvad kunne man forestille sig ville være den korretkte opvarmning/temperaturaf en metalplade for at den afgiver mest mulig varme med mindst mulig energi?I teoretisk/beregningsmæssig forstand "forsvinder" varme ikke i den blå luft. fysisk set villejeg ikke mene der er en fordel hvis man ... -
Spørgsmål vedr. karaktere
ForumindlægHej alle Jeg afsluttede mat b i år og mine karaktere var således Mundtlig årskarakter: 10 Skriftlig årskarakter: 10 Skriftlig eksamen: 7 Tæller min skriftlige årskarakter så med, når jeg skal regne mit gennemsnit ud, eller er det kun den mundtlige årskarakter og den skriftlige eksame... -
Forskel mellem lineær og eksp. vækst
ForumindlægHej.Jeg så dette i en opgave liggende herinde, og jeg ville værdsætte det, hvis nogen ville forklare mig den sidste del:"Ved lineær vækst, stiger to størrelser hele tiden med samme forhold, mens funktionsværdien ved eksponentiel vækst multipliceres med det samme hver gang, x-værdien adderes ... -
Læseprøven 2010
ForumindlægHej folkens Til alle der der var oppe i skriftlig dansk mandag d. 3/5 og havde læseprøven Ville bare høre hvad i synes om den mht. svæhedsgrad, hvor langt i nåede osv. Personligt synes jeg, at den sidste opgave med Robin Hood var den sværeste, da jeg synes at mange af ordene kunne passe ind i s... -
FSA emne 2014
ForumindlægHejsa :) Er der nogle, som kan fortælle mig hvilket enme, som der var til afgangsprøven i skriftlig tysk sidste år? Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen, og har aldrig lavet en tysk stil før, da jeg først lige er rykket op i 9. klasse (skulle have gået i 8.klasse). Jeg vil gerne bare lige ... -
Normalfordeling
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave om normalfordeling, og der får jeg opgaven: "Beregning af sandsynligheden for at en normalfordelt størrelse antager en værdi, der henholdsvis liggere længere væk end to og tre spredninger fra middelværdien." Hvordan løser man den? -
Engelsk terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal til engelsk terminsprøve for første gang i morgen. Jeg vil spørge om der er nogen der ved hvad læreren ligger mest vægt på, i den skriftlige fremstilling? Tak på forhånd:) -
Hjælp til beståelse af eksamen 2011
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget. Hvis man i årskarakter i et fag f.eks. har fået 4 skriftlig og 4 mundtlig og kommer til eksamen i det skriftlig og får 00 - har jeg så ikke stadig bestået faget samlet set? Og i et andet fag, hvis der i årskarakter f.eks. er gi... -
Gymnasial suppllering C til B
ForumindlægJeg vil gerne vide, at hvis man består den skriftlige eksamen på suppleringskurset med f.eks. karakteren 4, har man så bestået sammenlagt, hvis man går hen og dumper den mundtlige del? -
Engelsk skr
ForumindlægHej Jeg er ved at prøve at regne mit gennemsnit ud, men vi har ikke fået vores skriftlige eksamenskarakter endnu, hvilket gør det lidt svært. Så jeg ville høre om der er en der kunne fristes til hurtigt at skimme min eksamens opgave igennem fra engelsk skr. eksamen, og give en vudering i for... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne opgave? Evt forklare hvad jeg skal gøre. Jeg har vedhæftet opgaven. -
FSA
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle FSA´er, så jeg kan øve mig. Evt. Links hvis I har nogle. Det vil være en kæmpe hjælp. Hvis ikke, har i nogle typiske fejltyper jeg kan øve mig på? -
Trekantsberegning -længde, VÆR SØD AT HJÆLPE:)
ForumindlægHej alle, håber virkelig at der er en der vil være så sød at hjælpe mig, med en enkel opgave fra et tidligere skriftligt eksamens sæt i naturfag. Det er opgave 3 på siden: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001171.pdfHvor en længde skal beregnes, udfra opgivede mål, håber der s...
