Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19661 til 19680 af 158924
-
Lineær regression - HJÆLP!!!
ForumindlægHar fået et spørgsmål i matematik som jeg skal svare på, men kan ikke finde det på nettet og ved ikke helt hvad der menes. "Forklar begrebet lineær regression og forklar hvad det kan bruges til" Nogen der kan hjælpe? -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
Vektor
ForumindlægHejJeg har brug for hjælp til følgende opgave:Om to vektorer a og b gælder, atlængden af a=1, længden af b=3 og (a vektor, b vektor)=150 graderBeregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a vektor+b vektor og a vektor-b vektor.Beregn arealet af det parallelogram, som udspændes af vektorerne a ... -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu? -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Løs andengradsligningen
ForumindlægHej folkens, sidder fast med en matematik opgave som lyder Løs andengradslingingen f(x)=0 Ligningen givet er f(x)=2x^2-4x-10 Håber i kan hjælpe. tak på forhånd -
Reducer udtrykket. mit Ti-nspire virker ikke og jeg har helt glemt hvordan man gør
Forumindlægreducer udtrykket (a-b)^(2)+2b(a-b), og reducer udtrykket ((3*x-3*y)/(x^(2)-2*xy+y^(2))) -
Andengradsligning med diskriminant på 0
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at lave en powerpoint i matematik om andengradsligninger. Min lærer siger, at jeg skal have et eksempel på en andengradsligning, hvor diskriminanten er 0. Jeg har selv prøvet på at lave en, men det kunne jeg desværre ikke. Hvis i gider, må i meget gerne hjælpe ... -
Integral
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig matematik A-niveau på onsdag og er i gang med at terpe formler. Jeg arbejder ud fra hæftet "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau 2006". Jeg har problever med opgaver 1015B: Bestem hvert af integralerne integraltegn(2,0)=x^3dx o... -
Beregn BC
ForumindlægI trekanten ABC er vinkel A dobbel så stor som vinkel B. Derudover er AC=2 og AB=3. Beregn BC? Jeg har prøvet med cosinus, og lidt med sinus - men intet med held. a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A) =2^2+3^2-2*2*3*cos(A)?? En som kan hjælpe? Søren Nedergaard -
Hvad er .....
ForumindlægJeg ved hvad kubus er.Jeg fik det i en matematik opgave, og jeg ved ikke hvad det er.Der stod bare forklare kubus, men jeg kan ikke forklare det når jeg har aldrig hørt om det. -
HJÆLP!!! Trekant
ForumindlægI trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe. -
Studie på LSE i England? Bachelor eller Master? / Bachelor i DK og Kandidat i udlandet
ForumindlægJeg påbegynder mit 3. år på gymnasiet (HTX) efter sommerferien, og er derfor begyndt at kigge lidt på hvad jeg skal finde på efter HTX. Kunne godt tænke mig at læse økonomi, men er i tvivl om hvorhenne, og evt. om det ville være en idé at gøre det i udlandet? Synes nemlig at det virker spænde... -
Klage over SRP-karakter
ForumindlægHej alle derude :-) Jeg har fået min SRP, men er slet ikke tilfreds med bedømmelsen! Har skrevet i fagene Fysik B og Matematik A. Derfor søger jeg en der stærk i fagene fysik og matematik som kan læse min opgave igennem ? På forhånd tak ! :) -
Bestem forskriften for f
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder sådan her: Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(2,9) og Q(4,5) Bestem en forskrift for f Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an Matematik er ikke lige min stærke side (: Tak på forhånd -
den anden afstandsformel
Forumindlægden ene afstandsformel er som de fleste ved d = (ax1+b-y1)/(sqrt(a^2+1)), ved en linie med forskriften y = ax+b - og denne er der også bevis for i min bog... men så skriver de uden at bevise det at hvis linien har forskriften ax+by+c=0 bliver afstandsformlen således dist (P,l)=(ax1+by1+c)/(sqrt(a... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
SU/løn?
ForumindlægHej Har lige afsluttet 9. klasse og skal her efter sommerferien i HTX, jeg er 15 år gammel, indtil videre har jeg fået vide at jeg ikke kan få løn (SU) fordi jeg ikke er 18år gammel, håber ikke det er rigtigt. For jo større man bliver, jo mere éns behov bliver, ved det ikke er godt formuleret :-... -
HJÆLPP VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år, som generelt er ret glad for at gå i skole. Jeg går på HTX nu, og vi skal til at vælge studieretning. Jeg synes generelt at biotek er meget meget interessant, men er bange for at det bliver for svært for mig, og at jeg ender i en klasse hvor alle bare er 12-tals eleve...
