Studievalg og videregående studie

HJÆLPP VALG AF STUDIERETNING

06. oktober 2019 af Batsamyou

Hej jeg er en pige på 16 år, som generelt er ret glad for at gå i skole. Jeg går på HTX nu, og vi skal til at vælge studieretning. Jeg synes generelt at biotek er meget meget interessant, men er bange for at det bliver for svært for mig, og at jeg ender i en klasse hvor alle bare er 12-tals elever. Jeg har generelt klaret mig rigtig fint i folkeskolen og er selv endt med et snit på over 10. Det vil jeg også meget gerne gør nu, men er bange for at studieretningen bliver for svært og at jeg ender med et meget lav snit. Hvad anbefaler i? Er det svære end man forventer? Hvilke slags elever vælger denne studieretning?


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. oktober 2019 af ringstedLC

- Dem der bla. ikke er bange for at prøve noget nyt.

- Det kan du ikke vide. Men det er sjovere at knokle med noget interessant

  end med noget kedeligt som man troede ville være nemt.

- Anbefaling: Gå efter din interesser, fremfor at tænke på gennemsnit.


Brugbart svar (1)

Svar #2
06. oktober 2019 af MarcusHTX

Altså det er gymnasiet og det ville helt sikkert sænke dit snit (måske med mindre man er "perfekt") Jeg kender en med rene 12 taller og et enkelt 10 tal hvor hun faldt til 7 og 10 taller men da dette i grunden rammer alle skal du overhovedet ikke blive bekymret. På mit gym lige nu går der rigtig mange biotekker og de findes i alle farver og former (eller karaktere). Vælg udefter din intreresse og du skal nok klare dig.


Svar #3
06. oktober 2019 af Batsamyou

Har i haft bioteknologi og hvad synes i om det? (hvis i har haft det)


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. oktober 2019 af MarcusHTX

Rent personligt nej jeg er på computer linjen.

Brugbart svar (0)

Svar #5
31. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

Tag dig sammen, og vælg STX. Kun kvinder går på HTX, det er herover mændene går. 


Skriv et svar til: HJÆLPP VALG AF STUDIERETNING

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.