Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19661 til 19680 af 114887
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg skal lave en opgave, hvor jeg skal reducere et udtryk. Er der nogen der kan hjælpe? :) (3x-3y)/(x-2xy+y2 )= Jeg har også lagt opgaven i en fil, hvis den ikke er tydelig :D På forhånd tak!
  • Hjælp, har brug for en math forklaring

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med 2 opgaver
  • Fire ligninger med fire ubekendte

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder en lille smule fast. Jeg har fået en opgave for, hvor jeg skal bestemme x_1, x_2, x_3, x_4, hvor de 4 variabler er i de 4 ligninger. Ligningerne kan ses i den vedhæftet fil. Jeg kan forstå at at man kan besnytte sig af en elimation metode. Jeg har da også brugt denne metode, hvo...
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe...
  • Integrere

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at integrere det her? Haster
  • En terning har et rumfang på 125 cm3. Hvad er sidelængden?

    Forumindlæg
    En terning har et rumfang på 125 cm3. Hvad er sidelængden?
  • Rekursionsligning

    Forumindlæg
    har prøvet mig frem med denne opgave, men kan simpelthen ikke tænke mig til svaret. Teksten under a) har jeg skrevet, men det er vist forkert.
  • Integral af brøk.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her med en opgave, som jeg ikke har lært at tilgå. Hvordan tilgår man opgaven?
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Under den kolde krig anvendtes en bestem type mellemdistanceraketter med en rækkevidde |PQ|på 2400 km og en maksimal højde på 560 km. Rakettens bane kan besrives som en graf for et andengradspolynomium. f(x)=ax^(2)+bx+c Hvor x er den vandrette afstand fra affyringsstedet (målt i km), og f(x) er...
  • Bestem radius

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med følgende opgave:
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til denne opgave: En stokastisk variabel X har en middelværdi på 131 og en spredning på 41 - Undersøg om X=10 er et exceptionelt udfald.
  • integrationsprøve

    Forumindlæg
    Hej. Når jeg ikke får f(x) når jeg laver integrationsprøve vil det sige at F(x) ikke er stamfunktionen. Eller har jeg regnet forkert? Mange tak på forhånd
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej er disse reaktionsskemaer rigtige og hvordan afstemme man dem?:) Ag (s) + Au3+ (aq) -> Ag+ (aq) + Au (s) Ca (s) + Na+ (aq) -> Ca2+ (aq) + Na (s)
  • Integration ved substitution: kan ikke komme videre

    Forumindlæg
    Hej skal vise at: ------------------------------------------------- Jeg kan ikke rigtig komme videre med løsningen, indtil videre er jeg kommet frem til følgende og i må meget gerne rette mig, hvis det er forkert forstået: Hvis eulers ydre funktion differentieres får vi (2x+2) som står på v...
  • Reducere brøk

    Forumindlæg
    Det driller mig lidt med at reducere den her brøk: Der står er løsningen. Jeg gør et eller andet forkert. Er der en der vil hjælpe?
  • Cosinusrelation

    Forumindlæg
    Hvilken formel skal jeg bruge hvis jeg skal beregne 1 side i en vilkårlig trekant, og jeg kun kender 2 sider og ingen vinkel?
  • Hjælpp:(

    Forumindlæg
    Hej jeg har en aflevering for, men jeg kan ikke svare på opgave a) , nogen som kan forklare?:( tjek billag:) Tak på forhånd
  • Y og x

    Forumindlæg
    Har vedhæftet en fil.. spørgsmål 30
  • HJÆLP til Integralregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg ved godt hvordan man kan finde forskriften for en stamfunktion, der går gennem et punkt men ikke to punkter. Håber at der er nogle der kan hjælpe.
  • Funktionsværdi??

    Forumindlæg
    Hej. Har prøvet at søge lidt rundt på nettet om funktionsverdi, men kan ikke helt finde ud af hvad det faktisk er nogen der kan hjælpe mig?