Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19661 til 19680 af 95434
-
induktion
Forumindlæghej. har det store problem at jeg skal op i fysik/kemi den 12. emnet induktion volder mig store problemer da jeg ikke har haft om emnet, da vi er blevet slået sammen med parallelklassen så det kun er halvdelen af klassen som har gennemgået emnet. Jeg ville derfor gerne have emnet forklaret grundi... -
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
Bøgerne på uni.
ForumindlægJeg ved at jeg vil læse videre på universitetet her efter sommer. Jeg ved at det er fysik jeg vil læse og det er også mit bedste fag. Mit spørgsmål er, hvordan er det at læse bøger på engelsk? Engelsk er bestemt ikke mit bedste fag, for mildt sagt usle karakterer i det fag, men det er mest af alt... -
Årsprøve - bilag?
ForumindlægKære alle! Vi har til vores årsprøve i fysik B fået udleveret de teoretiske spørgsmål på forhånd, dog står der, at bilagene forbliver ukendte (altså dem ser vi først, når vi trækker inden de 24minutters forberedelsestid). Men jeg tænkte på, om nogen af jer vidste, hvad bilagene omfattede? - Regn... -
Hvorfor bruser en cola helt vildt når den rystes?
ForumindlægHvordan kan det være at en cola bruser helt vildt hvis man har rystet den lige inden den åbnes?Altså normalt er det jo sådan så den bruser lidt fordi trykket er lavere udenfor flasken og CO2'en derfor gerne "vil ud", men hvad så når den rystes, jeg mener trykket bliver vel ikke stør... -
Kulstofkredsløb i en sø
ForumindlægHej Jeg skal op i biologi eksamen i morgen og har trukket kulstofkredsløb i en sø. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan kulstofkredsløbet hænger sammen med søen? -
Genetik
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at lave en aflevering, og kan slet ikke finde ud af den. Håber der er nogle som kan hjælpe mig, da det er lang tid siden jeg har haft genetik. -
Eksamens spørgsmål til kemi mundt.
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi, og ville høre hvilken slags spørgsmål man kan trække, og hvilken slags man kan risikere at blive spurgt ? Det er kemi B. Hvordan ville typiske spørgsmål formuleres ? Mange tak -
Integral
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med at løse de her 2 opgaver og bestemme de ubestemte integraler?! 1) ∫√(1+cos(x)^2) dx 2) ∫ √(1+4x^2) Ville bare blive rigtig hvis der var nogen der kunne give en hjælpende hånd :) -
24-timers examen Biologi - hvad skal man??
ForumindlægHej jeg skal op i 24 timers eksamen i overmorgen, i biologi. Jeg vil bare høre, om der er nogen af dem der allerede har været oppe til 24 timers biologi der har nogle gode råd og forslag til, hvordan man skal disponere sin tid/hvad man overhovedet skal gøre?? Skal man bare referere de eksamens ... -
Bestem forskriften for den rette linje
ForumindlægHej! Min opgave lyder: En ret linie går gennem punkterne (-2, 6) og (4,3). Bestem forskriften for denne rette linie. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man skal kunne det. Hvilke funktion er der overhovedet tale om? Nogen der kan hjælpe? -
Løs ligning
Forumindlægx^2=((1+x)/(1+x)) har netop 2 løsninger. Bestem de to løsninger ved beregning. Jeg har prøvet at sige kvadratroden af (1+x)/(1+x) og resultatet bliver 1 på min TI-89. Det rigtige resultat er x = 1 eller x = -0,570 Hvordan kan man komme frem til det rigtige resultat? På forhånd tak -
HHX, HTX eller STX?
ForumindlægHej jeg ved ikke hvad jeg skal vælge efter 9.klasse så jeg tænkte om i kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne være noget med Business eller Marketing/Management Noget i den stil.. Hvilke af disse(HHX,HTX ELLER STX) kan jeg vælge hvis jeg vil studere noget med Business osv.. Kan man også tage STX? Hvilk... -
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk... -
Zipfs lov og facebook følgere
ForumindlægHejsa allesammen. Har fået udleveret en hjemmeopgave hvor nedenstående opgave udgør 25% - jeg må dog indrømme at jeg er lidt på bar bund mht. delopgave a). Forsøgte at opstille 10 ligninger med de givne x og y-værdier og løse disse i maple mht. h og s, dog uden resultat, så nu spørger jeg her -... -
hjæælp til matematik
Forumindlæghej jeg har brug for hjælpen til at beregne de resterende sider og vinkler i trekanterne ABC, når a) A= 30 grader, B= 75 grader og c=5 cm b) a= 10, b=5 og c=7 c) A= 15 grader, b= 3 og c= 9 d) C=32 grader, a= 5 og c=6 På Forhån Tak -
Beregne vinkler med cos, sin elle tan ?
ForumindlægMangler lige sidste opgave her i min aflevering... Har en retvinklet trekant, med en hypotenuse på 8,3 cm. og en 'lodret side' på 4,5. Skal beregne vinklerne A og B (altså de to andre vinkler end C, der jo er 90). Hvad for en af funktionerne (cos, sin, tan) skal jeg bruge og hvordan? Noge... -
vektorer i rummet..
ForumindlægHey. Nogen som kan hjælpe? I opgaven står der vektor(c_4). Hvor kommer det pludselig fra? :S Kan virkelig ikke se mig ud af opgaven, hvad man skal gøre. Givet to vektorer i rummet vektor(a)=(5,12,-11) og vektor(c_t)=(2t,t-11,2) , teR Bestem længden af den længste af diagonalerne i det parallel... -
funktioner
Forumindlægundersøg om punkterne A(-6,-5), B(1,1) og C(14,12) ligger på en ret linje. jeg har prøvet at finde ud af det ved hjælp af linære regressioner, men er i tvivl om jeg skal skrive alle punkterne ind eller om jeg skulle lave en kombination. Jeg vil vide hvis man kunne regn det ud uden hjælpemidler. H... -
Eksamensregler
ForumindlægJeg var i går til en mundtlig årsprøve, hvor jeg inden forberedelsen ikke var informeret om at man ikke måtte have mobiltelefonen med ind. Eksamensvagten havde ikke informeret mig og jeg vidste ikke selv at man skulle aflevere mobilen da man ikke skulle det til forrige årsprøve. Det var først eft...
