Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19661 til 19680 af 34067
-
Integralregning.
ForumindlægHvordan løser int e^-xcosx? -
potens a og b
ForumindlægDe Caribiske øer har man fundet en sammenhæng mellem arealer og antallet af krybdyr og paddearter. Jeg har denne forskrift: y=3*x0,3046 Nogen som kan fortælle sammenhængen mellem a og b? :-) -
Bestem forskrift, heelp plzzz.
ForumindlægDet en opgave uden hjælpemiddler så jeg ved ikk íkk rigtig hvad jeg skal gøre, når jeg ikke har en funktion? hvilken formel skal jeg så bruge, el. hva skal j starte med at gøre? En ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets første punkter P (3,0)- bestem en forskrift... -
Impedans i en kondensator
ForumindlægJeg er blevet bedt om at udlede impedansformlen for en kondensator. Nogen der kan hjælpe mig med nogle links eller noget? På forhånd tak. -
LANGRANGE MULTIPLIERS
ForumindlægJEG SKAL BRUGE DEN METODE TIL AT FINDE MAKSIMUM OG MINIMUM AF FUNKTIONEN: F(X,Y)=X^2+Y^2 ; XY=1 HVAD GØR MAN HER?? -
Redegør for beregning af sider og vinkler i retvinklede trekanter.
ForumindlægHvad er godt at komme ind på i dette eksamensspørgsmål? -
vektorregning
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af flg. opgave: (v = vektor, tv = tværvektor) I en orienteret plan gælder for trekant ABC at vAC = 3/2vAB + tvAB Bestem trekantens vinkler. Hvordan kan det lade sig gøre, når man ikke får andre oplysninger? Hvad skal man bruge? På forhånd tak! -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Meget kort!
ForumindlægSidder med et ark hvor på det mættede try for vanddamp ved eb givend temperatur står: 18 grader: 0,0204 19 grader: 0,0217 20 grader: 0,0231 21 grader: 0,0245 22 grader: 0,0261 hvoprdan finder jeg ud af hvad trykker er ved 20,7 grader? -
differentiering
ForumindlægHej. Jeg har bare et spørgesmål vedrørende differentiering. Hvordan bestemmer man f'(x), når eksponenten er et brøk? Ex: f(x)=-0,01*x^3/2+0,05 Altså det som jeg ikke kan finde ud af, er at differentiere x^3/2. Kunne I forklare hvordan man gør det? -
hjælp til ideer, om mit emne
ForumindlægHej min emne til mit at (synops) er VINDENSKAB OG ANSVAR. Hvilke emner kan man skrive under dette emne? Kom gerne med mange forslag, da jeg er lidt blank selv :o) -
haster !! opg til afl
Forumindlægjeg har denne her opg, og er gået i stå: a)bestem til differentialligningen dy/dx+3y=20 den løsning, hvis graf går gennem punktet (1,4) jeg har isoleret dy/dx dy/dx=20-3y skal man så bare indsætte punkterne her eller senere? -
tal med udråbstegn
Forumindlæghej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder? -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til? -
De Fem Trekantstilfælde .. Mat.
ForumindlægHeii. Kan du/I meget nemt forklare mig hvad de fem trekants tilfælde går ud på og hvornår de bruges, ville være en kæmpe hjælp. Må meget gerne forklares nemt og enkelt. Evt. med eksempler hvis muligt :) -
formel til at finde a og b?
ForumindlægHvad er det nu formlerne til at finde a og b er til henholdsvis en eksponentiel funktion f(x) = b * a^x, og ved en funktion f(x) = b * x^a ?? -
Hastighed?
ForumindlægHar givet følgende model til at beskrive vands bevægelse gennem jord: f(t) = 2,4 * sqrt(t) f(t) = antal cm vandet er trængt gennem jorden t= antal minutter. Skal så bestemme hastigheden som vandet trænger frem i jordlaget efter 4 minutter??? Men kan ik lige se hvordan... -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ...
