Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19681 til 19700 af 72126
-
trigonometri
ForumindlægJeg har siddet og øvet lidt trigonometri. Jeg er bare lidt bange for, at meget af det er forkert. En venlig sjæl, der lige kan kigge det igennem, er værdsat. 1)En retvinklet trekant hvor C=90* og a=5 og c=8 Beregn vinkel A 5/8=0,625º 2) Beregn Vinkel B 90º-0,625º=ca 89,... -
Opgave med oplyst tangent og ukendt graf
ForumindlægHejsa. Min opgave lyder: En linje l har ligningen y = -2x + 1. Det oplyses, at linjen l er en tangent til grafen for funktionen f(x) = x^(2)+bx + c i punktet P(1,f(1)). a) Gør rede for, at f'(1) = -2 og f(1) = -1, og bestem tallene b og c. Det første af opgave a mener jeg er lige til. Alt... -
Samfundsfag merit
ForumindlægHej Jeg står i et lille dilemma, som både jeg og studievejlderen på min skole er en smule i tvivl om. Sagen er den, at jeg er startet på et studenterkursus i sommers. Jeg har tidligere taget et par HF enkeltfag heriblandt samfundsfag, og dette har jeg søgt merit for, og har sidenhen fået dette. ... -
Rettelse af tysk oversættelse.
ForumindlægHej jeg har lavet en oversættelse af et dansk stykke vi fik. dansk til tysk, har prøvet så godt jeg kunne men jeg har virkelig brug for noget hjælp. så hvis der er nogle der har tid til lige at se på det og rette det og meget gerne skrive lidt om hvorfor der er sådan. :) Min hverdag - Mein ... -
Trigonometri opgaver
ForumindlægHej allesammen, Jeg har fået opgave 3a til er der nogle som vil hjælpe mig med opgave b og c ? -
Hvad er enheden af delta T(I)
ForumindlægHvad er enheden af delta T(I) delta T(I)=(R*t/m*c)*I^2 -
Pufferligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med b, c, d, e og f i opgave 1? -
Geometriske sekvenser
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave, hvor jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre i (c) og (d). -
bølgelængden af laserlys
ForumindlægVil gerne hjælp til spørgsmål d. og har lavet men ikke helt rigtigt spørgsmål c. Har vedhæftet opg. Tak for hjælpen. -
Gør Reaktionskema færdig
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe med at Lave C. Har prøvet men kan ikke finde ud af det, (mellemregninger med ) -
Rødder
ForumindlægHej Hvordan finder man rødderne i et 2.gradspolynomie? ax^2+bx+c? Også hvordan finder man rødderne der ud fra? -
vektorfunktioner
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med opgave a og c i nedestående opgave? -
Titrering
ForumindlægHej Jeg jar brig for hjælp til spørgsmål b, c og d. På forhånd tak. -
Spændingsforskel/spændingsfald
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med svaret på b) og evt. c) ? Opgave vedhæftet. -
RELIGION: eksamen
ForumindlægHej,Håber I alle har fået en god start på eksamnerne.Jeg skal selv op i religion d. 2.6, og skal begynde at læse op i dag. Hvordan foreslår I, der selv har været op eller skal op, at man mest fornuftigt læser op? Selv forestiller jeg mig, at man får styr på de forskellige tekster (skriver lidt om... -
Matematik på computeren?
Forumindlæghi..Jeg har matematik på A niveau, og vi har fået tilbudt matematik på computeren, og også selve eksamen bliver på pcen. Vil gerne Høre om i har erfaringer med det? evt. Ulemper? fordele? -
Stamfunktion!
Forumindlægf(x)=(2+ln(x))/xJeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Kan De lave noget af den, og forklarer, så ville jeg blive glad.Hilsen klavs -
Logistik
ForumindlægJeg tænkte på om der er nogle der ligger inde med gode notater til logistik begrebet, som man arbejdede med på HH2.år (gørn bog, kap. 11) Jeg har ikke selv bøgerne længere, og vil blive meget glad hvis nogle ligger inde med sådan nogle notater. Da jeg mangler dem nu!! Jeg tænker hovedsagelig på ... -
skriftelig eksamen? hvordan foregår den?
ForumindlægHej...Sidder og skal vælge valgfag på højniveau (gym)... Overvejer samfundsfag, men hvordan foregår den skriftelige eksamen??? Håber i vil svare hurtigst muligt...På forhånd tak..MVH Amalie -
Forfattere og temaer
ForumindlægHej med jer alle sammen..Nu er det snart tid til den sidste eksamen, og så kan man endelig sætte huen på hovedet :DSå det gælder om at slutte godt af. Så man må hellere forberede sig lidt allerede nu..-------------------------------Til spørgsmålet...Hvilke forfattere kan lærerne godt lide at find...
