Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19721 til 19740 af 32350
-
Ti-89 titanium til salg !
ForumindlægHej :) Jeg sælger min Ti-89 titanium, som har fulgt mig gennem mine tre år i gymnasiet, med matematik A. Den er købt i 2007,men virker perfekt. Alt medfølger og sendes selvfølgelig med. Prisen er 700 kr. + porto. Hilsen Cecilie -
Reducer
ForumindlægHej alle .. Det er virkelig længe siden jeg har haft matematik, nu sidder jeg med en opgave som jeg har svært ved at regne ud.. Please hjælp mig. Reducer muligt a) 3ab-6b2/ a-2b b) 25a2-30ab+9b2/25a2-9b2 Tusind tak -
AT - opgave (tværfagligopgave)
ForumindlægHvad forventes der i en at-opgave, det er trods alt første gang jeg nogensinde skal lave en AT. Disse fag er indenover opgaven: Samfundsfag, Matematik & Engelsk. Hvad er vigtigt, hvilken struktur og opbygning er bedst at benytte.. -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
forkort brøken.
ForumindlægHej :) Dette er opg. 1.001 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver og eksamensopgaver i Matematik. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal starte med at løse den her opgave. Har aldrig været god til brøker. x^2+2x/4x+8 Mvh. Sine -
omskriv udtryk
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik. Opgaven går ud på, at jeg skal omskrive nogle matematiske udtryk som fx. x2+y2+2xy Er der nogen her inde, der ved, hvordan man gør det ? -
2. gradspolynomier
Forumindlæghej allesammen :) vi har fået en opgave i matematik som jeg bare fatter prik af. håber der er en af jer som kan hjælpe. definition af et 2. gradspolynomium og en grafisk demonstration af, hvilken betydning koefficienterne i 2.gradspolynomiet har for parablens udseende? -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Gange to paranteser
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik aflevering for om parenteser, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg skal gange nogle parenteser ud, men så er problemmet bare hvordan. Den første ser sådan ud: -(2b-a)(a+2b) Håber i vil hjælpe. -
Mod hos hyp sætningen ??
ForumindlægJeg har i mit ene spørgsmål til matematik eksamen fået stillet: giv eksempler på anvendelse af mod-hos-hyp-sætningen? jeg er i tvivl om hvad mod-hos-hyp-sætningen er og hvordan den formuleres. -
Trigiometri
ForumindlægHej folkens :) Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i matematik, opgaven lyder: En centervinkel i en cirkel med radius 2 cm spænder over en bue, der er 4 cm lang. Bestem vinklens radiantal På forhånd mange tak, venlig hilsen Fanz :D -
Hjælp til Fysik & Mat
ForumindlægJeg bor i Vesterhimmarland kummuner og søger en lærer, der har mulighed for at komme ud til mig i min fritid, dvs. i weekenderne eller efter skoletid og undervise os i matematik og fysik på A-niveau. -
højden af en trekant
ForumindlægHej.... I min matematik opgave, skal jeg bruge højden af en trekant, men hvordan gør jeg det - når jeg ved at grundlinien er = 10 cm, og de andre to linier er = 8 cm ????? Nogen der kan huske formelen? :D -
Trigonometri
ForumindlægHej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c. -
Højden i en ligesidet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en matematik aflevering og vil meget gerne bede jer om noget hjælp. Jeg har en ligesidet trekant ABC, med sidelængden 2. Og opgaven lyder hvorpå, Bestem længden af højden h. Nogen der har en anelse om hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak! :-) -
Hvad er værdipapirer??
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
MODELLERING
ForumindlægHejsa. Vi er 2 piger der skal op i mundtlig matematik imorgen. Vi vil gerne have styr på de mest normale og brugte modeller. Er der nogle af jer derude, som vi bruge lidt tid på at forklare de forskellige moddelings modeller. Hvad bruges de til, og hvad står de for? -
færdighed
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved. håber at i kan hjælpe mig! opgaven siger, Skriv en funktionforskrift, der viser: 1.ligefrem proportionalitet mellem x og y. 2. omvendt proportionalitet mellem x og y. på forhånd tak -
renteformlen er en eksponentiel funktion
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion?? -
Bestem tallet k
ForumindlægJeg er gået i stå i en matematik aflevering. Håber nogen kan hjælpe mig! Opgaven: Bestem tallet k, så andengradsligningen 2x2-3x+k=0 har netop én løsning. På forhånd tak!
