Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19741 til 19760 af 119569
-
Bestem højden på en trekant
ForumindlægHey derude, jeg er ikke så god til matematik derfor vil jeg gerne have hjælp til en opgave :) Jeg har en retvinklet trekant med målene: a = 1,5 b = 3,6 c=3,9 Jeg skal derefter bestemme højden. Skal jeg ikke bare finde vinkel B først af den store trekant? og derefter bruge sin til vinkel b ... -
2 karaktere i fort. sprog
ForumindlægJeg har fortsætter tysk, dvs. tysk på b-niveau.Inde på Lection, som vores skole bruger tiul karaktergivning, kan jeg se, at jeg har to karakterer for tysk, både mundtligt og skriftlig. Kan det passe, skal der ikke kun gives en fælles karakter, når det er b-niveau? -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Hjælp til regler omkring SU i forbindelse med eksamensframelding og GSK
ForumindlægHej, jeg er i en spidsfindig situation lige nu. Jeg afslutter min enkeltfags HF til sommer. Og har alle de nødvendige fag påkrævet + de 3 valgfag. Engelsk A Matematik B Billedkunst B Mit problem består i at jeg på nuværende tidspunkt har Matematik på A-niveau. Jeg skal bruge et gennemsnit på ... -
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-... -
Hjælp til dissociation
ForumindlægHej Jeg står i den sitaution, at jeg om 2 uger skal op til naturfagseksamen. I den forbindelse har jeg brug for hjælp til dissociation og dissociationsformer. Hvis nogen ligger inde med noter, eller er klar på at give en forklaring, hører jeg meget gerne fra jer!!! Håber en venlig sjæl har mul... -
Cirklens Ligning (hurtigt)
ForumindlægEt meget hurtigt spørgsmål! Har rodet lidt rundt i mine noter, og der er ikke særlig meget orden i dem (desværre). Så vil lige være sikker på hvordan jeg finder radius og centrum af de nedstående cirkler. På forhånd tak. 1) 16x^2 + 16y^2 - 16x + 24y + 9 = 0 2) x^2 + 4x + 12 = 6y - y^2 -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægEr der nogen som ved hvad dette betyder? "angiv i den forbindelse hvilke mængder konstanterne a og b tilhører (altså hvilke tal er tilladte på a’s og b’s plads i forskriften)." -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
Studieretningslinje valg - forskel på biotek A og biologi A?
ForumindlægHej folkens, Jeg skal vælge studieretningslinje snart, men er i tvivl om, hvilke af følgende to studieretninger, jeg skal vælge: biotek A, mat A og fysik B eller biologi A, kemi B og fysik C. First of all, så kan jeg ikke helt skelne forskellen mellem biotek A og biologi A. Nogen der kan hjælpe... -
forskriften for en linærefunktion
ForumindlægHej folk Jeg har fået en matematik opgave der siger:Bestem en forskrift for den linære funktion,hvis graf går gennem punkterneA(-2,1) og B(4,13) jeg ved at forskriften for en linære funktin er X=ax+b men hvordan skal det gøres? skal jeg sætte tallende ind i en graf og derefter konkludrer ... -
Lineære funktioner og f(x)
ForumindlægHej :-)! I min aflevering er der en opgave, jeg ikke kan løse. Grafen for en lineær funktion f (x)= ax+b går gennem de to punkter P(3,12) og Q(8,27) . a) Bestem en forskrift for f . b) Bestem f (10) , og løs ligningen f (x)=18 . Håber i kan hjælpe! -
Differentialligning - bakterievækst
ForumindlægOhøj derude. Kunne godt bruge lidt hjælp/hints til følgende opgave... I vandledningsnettet vil en væsentlig del af den samlede biomasse bestå af bakterier, der sidder på rør væggene. I en model antages det, at antallet B af bakterier som funktion af tiden t i døgn er løsning til: dB/dt = 1,2 *... -
Gør rede for halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrate.
ForumindlægHej derude bag skræmene Jeg sidder og laver dispositon til matematik B eksamen. Jeg skal gøre rede for; halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrat. Nogen der kan hjælpe mig? -
Differentialkvontienten
ForumindlægHej! Sidder fast i en opgave i matematik: Du skal bestemme differentialkvontienten af følgende funktioner a) f(x):(3x4+x2-3)*(2-3x) b) f(x):2x2+x-1/x+2 -
brøk (decimal tal til brøk)
ForumindlægVil gerne have nogle eksempler på de her: a) 0,9 til brøk: b) Sandt eller falsk? : 0,4 x 0,5 = 2/10? har lidt svært ved matematik, håber du kunne hjælpe lidt :)! -
Farmaci
ForumindlægHej, Fylder matematikken meget og betyder karakterene i farmaciuddannelsen meget for ansættelse? Jeg har kun fået 7/4 i matematik A, så derfor ved jeg ikke om jeg kan klare studiet. -
Droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på 2. år. Situationen lige nu er sådan, at jeg meget gerne vil droppe ud. Jeg har ikke længere nogen motivation, og jeg får det fysisk dårligt hver morgen inden skole. Lærerne og klassekammeraterne er sådan set fine nok, men jeg har ingen gode venner i klassen. Pigerne ha... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
er der noget der kan hjælpe mig med Bilbrancen i danmark? HHX Projekt opgaver
ForumindlægHHX på B-ni. og Bilbtanhcen idanmark
