Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19761 til 19780 af 158493
-
ang. adgangskrav til uddannelsessteder
ForumindlægHej. Jeg vil bare høre om man ved de fleste uddannelsessteder skal have mindst et el. andet i gennemsnit? Altså adgangskvotient. For hvad hvis man har lidt under 8 i gennemsnit? Er der ikke nogle steder hvor man ikke optager ansøgere på baggrund af eksamensgennemsnittet? Jeg skal til at gå i 3... -
Sfærisk geometri - formel for beregning af sider + vinkler
ForumindlægHvilke formeler skal jeg have fat i for at beregne sider og vinkler i en sfærisk trekant? Er det "bare" sinus og cosinusrelationen? -
den eneste jeg mangler!!
ForumindlægBevis Pythagoras’ læresætning for retvinklede trekanter. Forklar hvordan sætningen også kan bruges til at afgøre om en trekant er retvinklet. Forklar endvidere formlerne for cosinus og sinus i den retvinklede trekant. HJÆLP :'( -
Eksponentiel funktion (finde x)
ForumindlægTil skriftlig matematik eksamen. når man skal finde x i en eksponentiel funktion, skal man så skrive hele regningen ud. eller kan man nøjes med at skrive: x = log(y/b) / log(a) -
brøk (decimal tal til brøk)
ForumindlægVil gerne have nogle eksempler på de her: a) 0,9 til brøk: b) Sandt eller falsk? : 0,4 x 0,5 = 2/10? har lidt svært ved matematik, håber du kunne hjælpe lidt :)! -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
hurtig hjælp til trekant
Forumindlæghej! hvordan er det nu ligeeee jeg finder ud af hvad a i en trekant er når jeg ved hvad b og c er, samt at jeg ved at C er 90 grader? -
Facit som decimaltal og blandet tal
ForumindlægForstår ikke hvordan man regner det her ud?? Skriv facit både som decimaltal og som blandet tal A: 87:10 B: 65:8 C: 16:3 -
Hele min klasse, kan ikke løse dette :( Hjælp!
ForumindlægEn elev på en handelsskole har fået en opgave, hvor der blandt andet skal differentieres et 3. gradspolynomium. Eleven har sammen med opgaveteksten fået udleveret en tegning af funktionens graf. Desværre har det regnet i elevens taske på vejen hjem fra skole, hvorved nogle af koefficienterne til... -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
Økonomi eller Erhversøkonomi og filosofi?
ForumindlægHej alle, Jeg står overfor at skulle starte på studie til sommer, og jeg har sådanset fundet "drømmestudiet". Mit problem er bare, at dette ikke udbydes i Danmark, og at jeg rigtig gerne vil læse her til lands. Der er tale om "Philosophy, Politics and Economics", der måske... -
Typer af kræfter; en elastikspringer
ForumindlægEr 1'ger (HTX) og vi har om typer af kræfter.... Har lidt svært ved denne opgave :S Har ikke fået forklaret NOGEN af begrebene, så aner ikke hvordan jeg skal svare.... Vi har haft lidt om gnidningskræfter og luftmodstand....Ville være meget taknemlig hvis jeg kunne få forklaret svarene. Min... -
Definition af af cosinus, sinus og tangens
ForumindlægHej! På torsdag skal jeg til årsprøve i matematik b ( afslutter 1år) på¨STX. Jeg skal på et tidspunkt redegøre for definitionen af cosinus, sinus og tangens - hvad i al verden skal jeg sige der? Vi har ikke lært om enhedscirklen og tror dermed ikke at vi skal benytte den. -
to cifret karakter!
ForumindlægHey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak! -
grænser for vækst
ForumindlægJeg har problemer med at løse denne opgave, er der nogle som er skarpere end jeg der kan hjælpe mig? Befolkningstallet på jorden er 6 milliarder og vokser med 2% om året. Antallet af matematikere er i dag 1 million og antallet vokser med 15% om året. 1. Hvornår vil alle mennesker på jorden vær... -
Potensudvikling
ForumindlægHej allesammen! Har virkelig brug for hjælp, jeg skal til matematik årsprøve. Jeg er blevet stillet det spørgsmål, hvad a og b er i potensudvikling? Håber i kan hjælpe mig :) På forhånd tak for hjælpen :D -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
Søger et emne
ForumindlægHey allesammen.. er lidt på bar bund om hvad jeg skal tage mig til. Fag jeg har og vælge imellem: Matematik, Fysik, Dansk og Filosofi, hvor matematik eller fysik skal indgå. Er der nogen derude der sidder med nogle spændende emner som jeg måske kunne undersøge nærmere? tak på forhånd -
Valg af srp-emne og fag
ForumindlægHej gutter! Jeg skal snart skrive studieretningsprojekt, men jeg har lidt blokader. Jeg SKAL skrive i matematik, og har derudover mulighed for at skrive i historie, dansk eller fysik. Jeg er en spade til fysik, så det vil jeg meget gerne undgå!!! Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hv... -
Kildekritisk analyse
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Jeg er jo igang med min SRP og emnet er Egyptisk matematik. Min problemformulering siger, ''undersøg hvordan matematikken blev anvendt i det egyptiske samfund. Inddrag historisk kildemateriale''. Jeg har jo så fundet en kilde, og jeg har så lavet en redegøre...
