Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19761 til 19780 af 119569
-
Fra folkeskole til gym
ForumindlægHej alle jeg er en elven som skal til at starte på gym efter ferien. Jeg er meget spændt men også en del nervøs. Mit gennemsnit i niende klasse var lige op omkring de 9 stykker. Min spørgsmål er nu: Bliver det meget sværer når man starter på gym og kommer et karakter til at falde er det første... -
STUDENTERKØRSEL!
ForumindlægHej people! Jeg bliver student mandag og hele klassen skal ud og køre i vogn torsdag, er der nogle som har gode forslag til hvad der kan stå på bannerne på vognen? Kender de der 1xdyt pige skål 2xdyt drengeskål 3x dyt fælles. men har i ikke nogle llidt sjovere.? -
IT
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der ved hvilken uddannelse jeg skal vælge hvis jeg godt vil arbejde indenfor IT/COMPUTER Hvilken linjen jeg skal vælge når jeg kommer på GYMNASIUM. Skal man have et højt gennemsnit for at arbejde indenfor IT Håber at der nogen der kan hjælpe tak på forhånd! -
Uddannelses valg - nogen med erfaring?
ForumindlægHej alle brugere af studieportalen! Jeg er igang med mit først sabbatår efter gymnasiet - jeg har indtil nu være på idrætshøjskole (Oure på fyn) og er så småt begyndt at tænke over hvad næste skridt i min uddannesle skal være - jeg er forresten naturvidenskabelig student med Mat-A, Kemi-A og Fys-... -
Korrekt engelsk?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med at skrive en engelsk novelle. Jeg skriver den først på dansk og oversætter senere, jeg ville bare høre om I ville tage et kig på den og se om jeg oversætter rigtigt. Tak på forhånd. It was a shiny beautful day. The sun was shining from a clear sky ov... -
valgfag
ForumindlægHej SP Jeg skal til at vælge valgfag, som jeg skal have i 3.g I øjeblikket overvejer jeg enten psykologi C, mediefag C eller astronomi C. Jeg vil gerne score en god karakter (10/12) Astronomi indeholder jo en del fysik og matematik. Jeg har allerede fysik på B, og klarer mig godt til en 10... -
løsning ag ligninger og uligheder
Forumindlæghej skal op til årsprøve i matematik i morgen,har kigget mine spørgsml igennem, men der et af spørgesmålene som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal håndtere. Spg. Lyder : Den rette linie, førstegradsligning (skæring med x-aksen, skæring mellem to linier), andengradspolynomiet, andengradslignin... -
HJÆLP - Aflevering!!!
ForumindlægHej, Jeg har matematik aflvering for til i morgen, og vil høre om der er nogen, der gider kigge min besvarelse igennem? Jeg har oprettet en tråd for ca en time siden, men ham der svarede, at han gerne ville rette den igennem er nu offline, så vil virkelig sætte stor pris på, hvis der er en an... -
hjælp til forståelse af Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlige eksame spørgsmål til Matematik A Der er nogle jeg ikke lige forstår, så håber en kan hjælpe mig. 1) Gennemføre beviset for andengradsligningens rødder. Kan ikke finde det bevis er ikke helt sikker på hvad det er for et bevis ? 2) Redegøre for andengradspolynomiet... -
hjæælp!!
Forumindlæghej Om en eksponentielt voksende funktion f vides, at f(0)=2 og f(4)=8. a) Bestem en forskrift for f. b) Bestem en ligning for tangenten t til grafen f i punktet med førstekoordinaten 4. En funktion g er bestemt ved g(x)=kv-rod(2x+b), hvor b er en konstant. I punktet med førstekoordinaten 4 har ... -
Det plane snit (bestemt integral)
ForumindlægSe billede. Det er spørgsmål B. Skal jeg blot gange med 2 med det bestemte integral, da det plane snit gennem messingeloddets akse kører hele vejen rundt? Eller hvad tænker I? På forhånd tak :) -
hældningskoefficienten?
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for hvor jeg skal lave noget med en hældningskoefficient, men hvad er det ? hvis man feks siger, en linie n går igennem punktet (-3,2) og har hældningskoefficienten 1 tredje del. -
Potensudvikling
ForumindlægHej allesammen! Har virkelig brug for hjælp, jeg skal til matematik årsprøve. Jeg er blevet stillet det spørgsmål, hvad a og b er i potensudvikling? Håber i kan hjælpe mig :) På forhånd tak for hjælpen :D -
Vektor
ForumindlægHej Jeg skal løse denne matematik opgave, men jeg ved ikke hvordan. Jeg har løst opgave a, men jeg ved ikke hvordan jeg gør i b og c Håber i kan hjælpe -
MatA eksamens/termins-opgaver søges
ForumindlægAlo.Da en terminsprøve snart venter (HTX), er jeg på jagt efter nogle opgaver fra tidligere år. (f.eks. MatA eksamen, September 2002)Hvis der er nogle der har nogle af disse liggende, vil jeg meget gerne komme i besiddelse af dem, for bedre at kunne forberede mig på terminsprøven.På forhånd tak. -
eksempler fra mundtlig eksamen
ForumindlægHvor kan jeg finde på eksempler fra mundtlig eksamen? Har ledt længe på nettet, uden held. Synes hellere ikke der er nogle her i portalen. -
Et værktøj til Studieretningsprojektet
ForumindlægVi bevæger os med hastige skridt mod december måned, som tager imod med klip, klister, hygge og godter. For mange 3. årselever markerer december måned dog også det store Studieretningsprojekt, som skal afsluttes inden julegåsen kan fortæres med god samvittighed. Når startskuddet går betyder det... -
Forskellen mellem Samfundsfag og Samtidshistorie
ForumindlægHvad er forskellen mellem Samfundsfag og Samtidshistorie? -
eksamensbevis
ForumindlægHej, jeg har hørt at årskaraktererne tæller 70% i ens eksamensbevis. Kan det passe? -
Hjælp!
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)= x^3 + 0,75x^2-9x+3 a) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)) b) Bestem monotoniforholdene for f ved hjælp af f´(x)
