Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 19781 til 19800 af 27490
-
Tysk oversættelse, hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg har en oversættelse, som først er til den 2/5, men jeg har virkelig brug for noget hjælp! "Historien foregår i DDR i 1978, altså 11 år før murens fald. Claudia fortæller om sin barndom og ungdom i DDR (Meine Freie Deutsche Jugend), bl.a. (=u.a) om en episode, hvor hun til et julemar... -
Radioaktivitet
ForumindlægEn opgave volder mig virkelige store problemer og kan ikke finde ud af den føler at jeg mangler oplysninger: 1. En væg af beton benyttes til afskærmning mod gammastråling. Vægens halveringstykkelse for starten er 5 cm - hvor stor en procentdel af gammastrålingen absorberes af en 20 cm tyk betonv... -
Hjælp akut Punktum og komma
ForumindlægDe oprindelige olympiske lege eksisterede gennem mere end tusind år frem til 393 efter Kristus hvor de blev forbudt af den romerske kejser Grækenland var nemlig blevet en provins i det store Romerrige og kejseren bestemte derfor også over Grækenland Kejseren var kristen og han ville ikke accepter... -
Is it in english offensive to say "you are deluded"?
Forumindlæg"Deluded" er på dansk er "vildledt". Vildledt ville jeg sige har den samme mening som "misinformeret", altså at man har en forkert forståelse af en bestemt sammenhæng. Hvis man på dansk siger "du er vildtledt" eller "du er misinformeret" frems... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal måske op til eksamen i billedkunst til sommer, og skal derfor lave en problemformulering om et eller andet emne under: Mennesker i rum, krop og bevægelse Jeg ved dog virkelig ikke hvad jeg skal vælge at skrive om. Havde først arkitektur i tankerne, men så snart jeg begyndte på problemfor... -
monotoniforhold
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med en lignende opgave: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=917125 Men jeg er i tvivl om hvordan man præcis skal angive monotoniforholdene. Jeg kan se at den er aftagende hen mod minimun i (-2,-3) og voksende hen imod maksimum (3,5) og så aftagende igen. Og min... -
Skæring mellem to grafer - hvordan gør jeg?
Forumindlæghej derude! Jeg skal finde skæringen mellem to grafer, og har ikke et CAS-værktøj til rådighed. Jeg er ikke så skarp til regneregler, så hvis en vil hjælpe mig og se det igennem eller eventuelt taste det på et CAS-værktøj, ville jeg være superglad. Jeg er gået helt i stå, så håber der er en der v... -
Hvordan siger man 'Reportagerne' + forklaring
ForumindlægHej jeg sidder lige og laver tysk aflevering og bliver lidt i tvivl om hvordan man skriver 'reportagerne' på tysk. Sætningen er, ''Reportagerne giver læseren et interessant billede af, hvordan moderne mennesker lever og tænker, og hvordan de selv opfatter deres liv. '' M... -
passende variabler
Forumindlægheyy, har en opgave jeg har svært ved, kan i hjælpe? opgavebeskrivelse: Et firma har i 2013 en årlig omsætning på 25 mio. kr. Firmaet forventer, at omsætningen øges med 5% p.a. i årene frem mod 2020. Indfør passende variable, og benyt firmaets forventninger til at opstille et udtryk, der beskri... -
digt (rim) ?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere nat i berlin af Tom Kristensen. Strofe 2 og 4 rimer på hinanden hele vejen igennem. hvad kalder man den slags rim? Er det bare krydsrim, eller? Digtet lyder som følgende: Hesteklapren! Hesteklapren! Hestesko og hestehov! Benne by er fuld af heste. Jeg skal ... -
Finanskrisen - Hvad syntes I?
ForumindlægHej! Jeg hedder Daniel og vi har haft projektopgave ugen før efterårsferien 2013 i 8 klasse. Vores overemne var "Konflikt" og mit underemne var Finanskrisen. Min problemformulering var: Hvad er en finanskrise? Hvordan påvirker krisen den enkelte? Hvad har politikerne gjort og har de gjo... -
plizz hjælp!
Forumindlæghej jeg skal lave en stil der hedder "På vej mod toppen" jeg skal forstille jeg er denne mand klavs også skal jeg skrive hans dagbog fra nogle dage på ekspeditionen. Jeg får karakter får stil og orden/layout hvad er reglerne når det er en dagbog? skal der være indrykning og skal der v... -
Lyssensor
ForumindlægJeg sidder med en lyssensor som jeg ikke helt forstår virkemåden på.. Den sensore har en diode og en "sensor" som måler intensiteten af lyset som bliver reflekteret tilbage. ang. reflektion har jeg forstået det såleds at en mørkefarver har en tendens til at absorbere mere end lyse fa... -
11 september
ForumindlægHej jeg skal op i historie eksamen her på mandag, og havde et spørgsmål jeg håbede i kunne hjælpe med at svare på min problemformulering: Hvad skete der den 11- september og hvordan har det påvirket USA? (samfundet og sikkerheden). Hvilken betydning har terrorangrebet på World Trade center haft ... -
Spørgsmål til romerrigets hær
ForumindlægHej gutter, jeg er ved at skrive noter og besvare spørgsmål til min historieeksamen i 3.g STX Jeg er kommet forbi nogle spørgsmål indenfor romerrigets hær, som jeg har meget svært ved at besvare: Hvorfor måtte man opgive at bibeholde en værnepligsthær? Hvilken politisk betydning fik den profes... -
Stød i to dimensioner
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave: En rød kugle med massen 4,0 kg, der først ligger stille på et friktionsfrit underlag, rammes af en grøn kugle med massen 6,0 kg. Den grønne kugle bevæger sig med hastigheden 4,0 m/s mod højre inden sammenstødet. Efter stødet fortsætter den grønne kugle i en vinkel ... -
Samfundsfag og Historie A - Integration i Danmark
ForumindlægHej folkens, Jeg er i øjeblikket igang med at skrive en probemformulering til integration i Danmark i både samf og his på A Jeg er helt lost. Jeg tager i mod alt form for hjælp, rettelser, forslag etc Mine lærer nævnte at jeg skulle beskær det, da emnet er mega bredt. Vi kom ind på flygtninge... -
Afbøjningsvinkler under vand? (Fysik)
ForumindlægOpgaven lyder som følgende: Billedet viser et forsøg med laserlys, der sendes ind mod et gitter nedsænket i vand. (Se vedhæftet billede) c) Hvordan påvirker vandet afbøjningsvinklerne fra spørgsmål b? I spørgsmål b, blev jeg bedt om at bestemme 1. ordens afbøjningsvinklen for rødt lys med en... -
Uniform konvergens af fourierrække
ForumindlægHej Antag en 2Pi periodisk funktion er defineret for ]-Pi,Pi[, hvor den er kontinuert, men diskontinuert i punkterne, hvor den skifter til en ny periode Man bliver bedt om at undersøge konvergensforhold for fourierrækken i intervallet ]-Pi,Pi[, hvor funktionen altså er kontinuert. I min lære... -
3-trinsreglen på x^n
ForumindlægJeg har en del af et eksamensspørgsmål der lyder sådan: "Gør rede for differentiation via 3-trinsreglen af x^n for heltalligt positivt n." Jeg ved godt hvad 3-trinsreglen er, og hvordan den bruges, men jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op, og altså få resultatet f´(x)=n*x^n-1. ...
