Søgning på: analyse william. Resultater: 19801 til 19820 af 24034
-
Henførende stedord på tysk (som)
ForumindlægHej Jeg har et problem med som på tysk. Når jeg slår ordet op i en ordbpg, står der: der,die og das. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor en, jeg skal vælge. Jeg syntes heller ikke det giver mening i forhold til de sætninger jeg vil skrive, da jeg går ud fra, at systemet er det samme som den best... -
Potentiel energi
ForumindlægHvis så jeg skal beregne rotationsenergien? - dvs. E.rot:1/2*I*W^2. Hvordan ændrer jeg så den potentielle energi til rotationsenergi? E.pot til E.rot. Grunden til at jeg spørge om det sikkert mærkeligt spørgsmål, er fordi jeg for at finde vinkelhastigheden, skal bruge E.rot. https://www.stud... -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Flodkultur - hvad er det?
ForumindlægHej Er der ikke en eller anden som kan fortælle mig hvad definitionen er på en flodkultur eller et flodrige? Gerne et link eller henvisning til en bog, vil gøre mig rigtig glad. -
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
Idealisme - kollektiv sikkerhed
ForumindlægHej! I forbindelse med teorierne Realisme og Idealisme, er jeg kommet i tvivl om, om medlemmerne af en sikkerhedsorganisation ( i dette tilfælde FN) vælger at anvende militær magt mod aggressoren/den angribende stat? Mener ikke selv, at det kan passe, da idealisterne jo mener at krig bør og ka... -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Kvinde sagen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive anden års opgave. og ville høre om der er nogle af jer der måske kender nogle gode bøger hvor det kunne stå noget om kvinde sagen fra omkring 1960'erne og til idag. Helst om hvordan kvinderne på landet havde det. - og hvis der skulle være nogle der har skrevet... -
"Integrations metoden"
ForumindlægOpgaven lyder på følgende måde: Bestem ved integrations metoden en partikulær løsning til differentialligningen: (y^4)-(y^3)=24t mit bud: karakterligning: (L^4)-(L^3)=0 De homogene løsninger har jeg fundet vha. programmet MAPLE til følgende: L1=0 L2=0 L3=0 L4=1 og så aner jeg ikke hvad jeg ... -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
Ekstremum - randundersøgelse?
ForumindlægHej Jeg skal forsøge at løse denne opgave, men kan ikke huske hvordan jeg gør! Der er givet en funktion: f(x, y) = x*y2 + x2*y2 og et område R = {(x, y) | − 2 ≤ x ≤ 2, x ≤ y ≤ 2} (a) Bestem den absolutte maksimumsværdi og den absolutte minimumsværdi af funktionen f(x, y) på områ... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
Jesus?
ForumindlægHvori ligger forskellen på den historiske Jesus og på den guddommelige Jesus? Altså, hvad er det, der gør, at der er denne skillelinje? -
Konvergens af Markov matrix
ForumindlægHej. Jeg arbejder pt. med min SRO om Markov matricer og Google's PageRank algoritme. Jeg er nået til det punkt hvor page rank vektoren skal beregnes vha. af en iterativ metode, som er den dominerende egenvektor til egenværdien 1 for ligningen Ax = λx <=> Ax = x. Hvis vi n... -
Fortolkning af "Tre på en motorcykel"
ForumindlægHej Vil høre om nogen har set kortfilmen: "Tre på en motorcykel" og som kan hjælp med en fortolkning af titlen? På forhånd tak. -
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
AT, Metoder i Samf. og Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til AT-eksamen i dansk og samfundsfag ligesom mange andre, så jeg tænker om I ville være søde at smække alle de danskfaglige -og samfundsfaglige metoder op I kan i dette indlæg.. Hvis I kan så kom også gerne med små forklaringer el. eksempler. På forhånd tak!! -
Engelsk B, eksamenssæt fra 2009?
ForumindlægHEj :) ër der nogle som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra engelsk STX B nivaeu fra 2009 ? eller er der nogle som kan huske hvad den omhandlede ? ( grammatik delen) på forhånd tak :) -
hjælp billede
ForumindlægNogen der kan give mig lidt inspiration til hvordan jeg kan start på min fransk beskrivelse af dette billede. Skal skrive 150 ord, http://www.gillelejefolkeferie.dk/billeder/3x2_familieleg.jpg
