Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19801 til 19820 af 135324
  • Ligninger - Komplettering

    Forumindlæg
    Hej hvordan ved man hvilken faktor man skal sætte ind? F.eks. i ligningen 2x2 - 6x + 4 = 0 Hvis 6x, ud fra kvadratsætningerne, skal være det dobbelte produkt som den faktor man sætter ind, hvad skal man så sætte ind?
  • Bestem forskriften for den rette linje

    Forumindlæg
    Hej! Min opgave lyder: En ret linie går gennem punkterne (-2, 6) og (4,3). Bestem forskriften for denne rette linie. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man skal kunne det. Hvilke funktion er der overhovedet tale om? Nogen der kan hjælpe?
  • Løs ligningen f(x) = 0

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har følgende problem, jeg skal løse ligningen f(x) = 0 udfra følgende funktion, jeg aner bare slet ikke hvordan? f(x) = x4+2x3-11x2-12x+36
  • Hældningstal

    Forumindlæg
    Hvordan finder man hældningstallet på en graf?
  • Fsa

    Forumindlæg
    Hej kan nogle hjælpe mig med denne her spørgsmål: Hvert spejl måler 25 cm · 30 cm. Laura vil have en spejlvæg, der måler 150 cm· 150 cm. Hvor mange spejle skal Laura bruge til sin spejlvæg?
  • haster - haster - haster

    Forumindlæg
    hej , har vanskelligheder med nogle opgaver. en af dem lyder sådan: summen af det dobbelte af et tal og tallet 3 er 49. find tallet haster
  • Molar massen af CH3COONa*3H2O

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal beregne den molare masse af CH3COONa*3H2O. Men jeg er i tvivl om, om jeg skal gange vands molare masse med 3 eller hvordan ?
  • Beregn forhold ?,

    Forumindlæg
    Hjælp ! P og L skal dele en gevinst på 3582 kr i forhold 3 : 5 hvor meget få de ? Hvordan gør jeg det ?
  • Reducering

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan reducerer dette 3x^2-4x+3 til et udtryk på denne form (ax+b)^2 Tak.
  • Nulreglen

    Forumindlæg
    Er der nogle specielle kendetegn jeg skal lede efter, hvis jeg skal løse en 2. gradsligning med nulreglen? Hvordan kan jeg vide, at jeg skal bruge nulreglen?
  • Humanisme/Naturvidenskab

    Forumindlæg
    Er det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere...
  • Hjælp til Mat B

    Forumindlæg
    Hvad betyder det at f(g(3))?
  • Hjælp til integralregning!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Hej alle sammen :-) Jeg har matematik på c-niveau, men da jeg manglede udfordringer, fik jeg en sværere opgave af min matematiklærer. Nu sidder jeg med en opgave i matematik, hvori jeg er gået i stå. Opgaven lyder således: b) Vis at , hvor k og c er konstanter med 0<k<...
  • 5 A fag?

    Forumindlæg
    Hello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud...
  • STUDENT 2008

    Forumindlæg
    Så er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):)
  • Sumregning med potens - haster:-/

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har løsningen til denne opgave?:-) Beregn summen 3^2+3^4+3^6+3^8+...+3^48 (angiv svaret med 4 betydende cifre)
  • hjælp til rettelse af tyskstil

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal snart aflevere min tyske stil, men da tysk ikke lige er min stærke side, ville jeg blive glad, hvis du kunne læse den igennem, og komme med dit eget bud, hvad angår fejl.Det er kun er oversættelse, og jeg har skrevet mit eget bud på oversættelsen samt den danske tekst. P...
  • Omskrivning til potenser

    Forumindlæg
    hvordan omskriver jeg: 2^3*(1/2)^-5*4^2*8^-3 (dette skal nok omskrives til en 2&#39;er potens) , vil gerne have udregning med og så denne her: -3^2*4*(-8)^-2-(-24)^2 Håber i kan hjælpe! Peter
  • tan(pi/6)

    Forumindlæg
    hvorfor ved man at tan(pi/6) = kvadratrod(3)/3 når sin(pi/6)=0,5 og cos(pi/6)= kvadratrod(3)/2 ? og hvordan er man sikker på at finde samtlige løsninger til sinx=cosx ?
  • I NEED HELP !

    Forumindlæg
    hjælp til ulighed : 3x^2+2bx+3>0 facit skal være -3<b<3 jeg skal bruge den til en opgave. jeg har fået lidt hjælp til den før, men jeg kan altså ikke komme videre, er der ikke lige nogen der hurtigt kan hjælpe mig :)?