Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19821 til 19840 af 24857
-
en bil kører på en motorvej...(Mekanisk energi)
ForumindlægHej Opgaven er : En bil kører på en motorvej med 110 km/t hen mod en 10 m høj bakke, som passeres i firløb. hviken fart har bil på toppen af bakken? jeg fik det til ca. 27,2 m/s, er det rigtigt ? På forhånd tak -
Min onkels hund
ForumindlægHej min onkel har en fransk bulldog og den bider mig hele tiden. Jeg har sagt det til min onkel, men han gør ikke noget. Nu må jeg tage sagen op i egen hånd, så har i nogle ideer? -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
Hvorfor skal B i potens funktioner være større end 0?
ForumindlægJa? Hvorfor skal B i en potensfunktion være større end 0? -
Utilfreds med nye uddannelse!!!
ForumindlægHej Studieportalen!!! Jeg blev optaget på noget jeg vill mindst inde på, nemlig farmaci. Jeg er matematisk (naturvidenskabelig) student fra i år og mit spørgsmål er så, om der er nogle uddannelser jeg kan nå at komme inde på??? Jeg har et snit på 6. Er der ikke nogen uddannelser????? -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
Spørgsmål om brøker og led der ikke er brøker
ForumindlægI min bog står: man kan komme ud for at skulle skaffe fællesnævner for brøker og led, der ikke er brøker. fx regner vi sådan med tal: fordi Jeg har lettest ved at forstå tingene, når der bliver beskrevet lidt mere med ord, så disse sætninger forstår jeg ikke så meget af :/ kan nogen hjælpe??... -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
Afstem ?
ForumindlægHej, jeg har rigtig meget brug for hjælp til en opgave til på onsdag! Man skal afstemme reaktionsligningen: C6H12O6 + O2 --> CO2 + H2O Og for at være ærlig fatter jeg ikke ret meget af det. Er der nogen der gider prøve at forklare mig det? :) På forhånd TAK! Freyh -
Hurtigt-linje
ForumindlægHvordan finder man en kurves midtpunkt? Fx fra 0-1 x^2 = f(x). I hvilket punkt er midtpunktet? -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
Hvor lang tid tager opvarmningen?
ForumindlægAluminiumsgryden på 250 g og de 2 liter vand skal opvarmes fra 21*C til 100*C. For at beregne den mængde energi som der skal tilføres for at få varmet de to liter til 100*C, så gør vi dette: 0,2000 kg * 4180 J/kg/K * (100*C - 21*C) = 66 044 J / 1000 = 66 kJ Vores kogeplade tilfører 1200 W til gry... -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
Tryk og opdrift af objekt i vand
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: ( Vil gerne hvis i vil skrive de formeler jeg skal bruge til de forskellige opgaver for at regne det ud, sådan at jeg selv kan prøve mig frem) Følgende oplysninger: En kubisk kasse med målene 5[m], sænkes ned så toppen af den er på 50[m] under havets overflad... -
Finde pmax i opgave om Daniellelement?
ForumindlægHvordan finder man Pmax ved hjælp af en ligning lavet ud fra måleresultater på et Daniellelement? Jeg har disse oplysninger: Ligning: y = -25,547 * Imax + 0,7183 U0 =0,7183V Imax = 0,028117A Ri= 25,547O -
Afstandskvadratloven ved Jorden
ForumindlægJeg skal lave en udregning, hvor jeg skal finde intensiteten af Solens stråler her på Jorden, ved hjælp af afstandskvadratloven. Hvordan kan dette gøres? Skal jeg bruge denne formel: Hvor Pkilde angiver effekten af strålingskilden (Solen), og har enheden Watt. Men er det så nogle det kan fort... -
Advices
ForumindlægHej : ) er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvilke forsøg jeg kan lave i de 2 følgende emner ? Vekselstrøm og Atom og kernefysik : ) TAK ! har virklige brug for det lige nu
