Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19841 til 19860 af 24857
-
Kommer jeg stadig ind?
ForumindlægKære nuværende studerende. Jeg har ansøgt om at komme ind på et gymnasie, og da jeg ikke er blevet opstillet til optagelsesprøve, kom jeg ind. Jeg har fået et brev om mødetid, men jeg skal returnere en bekræftelsesblanket med pasfoto, dåbsattest og folkeskole afgangsbevis. Da jeg indmeldte mig ... -
24timers eksamen lys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige været oppe at trække. Jeg fik emnet lys:( Stikord: bølgelængde, afbøjningsvinkel, gitterkonstant, linjespektrum, rødforskydning, galakser. Forsøg: stofidentikation af stoffet i en elsparepære. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode ideer til fremlæggelsen... -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
4 rettelser
ForumindlægDet danske: 1. Hvis vi på samme tid kunne se, at pengene blev investeret fornuftigt. 2. Men det sker meget sjældent 3. De fleste direktøre kan simpelthen ikke lade være med at forhøje deres egne lønninger og købe dyre firmabiler, og den slags skal man ikke finde sig i. 4. Det skulle da lige ... -
Elektronisk version af Orbit B htx?
ForumindlægHey, jeg leder efter en elektronisk udgave af Orbit b, er nemlig træt af og skulle slæbe alle mine bøger med i min bærebar taske hver dag, og da jeg allerede har fundet de fleste bøger som jeg har elektronisk, ville det være rart og få fat i de sidste. Hvis der var nogen som skulle ligge ind... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
Verdensbilleder
ForumindlægHvad er forskellen på det Ptolemæiske og det Aristoteliske verdensbillede? -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Beregning af isotonisk opløsning.
ForumindlægLægen anlægger et drop og beder dig hente 1 liter isotonisk glukose. Da du skal hente infusionsvæsken ser du på etiketten, at der står at den indeholder 50mg/ml, du bliver du i tvivl om det er en rigtige opløsning? Jeg er ved at foreberede til eksame imorgen er groet fast ved dette spørgs... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Uddannelse
ForumindlægEr det svært at læse til jura?? -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Heisenberg
ForumindlægHar nogen af jer set "Copenhagen". Den om Heisenberg og Borh's møde i københavn? Jeg er lidt i tvivl om hvad Heisenberg gjorde for Hitler under 2.verdenskrig. -
Eksistentielt tema
ForumindlægHej. Hvad er det eksistentielt tema helt præcist ? På forhånd tak. -
differention af bevægelses-ligning
Forumindlæghej. jeg skal vise at: at accelerationen i det skrå kast er rettet nedad med størrelsen g (tyngdeaccelerationen). såvidt som jeg så har fostået, så skal jeg differentiere denne 2 gange: y=-0,5*g*t^2+v0*sin(vinkel)*t hvis jeg er forkert på den, så vil jeg gerne hører hvad jeg ellers skal.. og ... -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægEn kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer for hvert kast, i hvilken stilling den lander. På baggrund af deres observationer opstiller de tabelle... -
Kvantefysik ???
ForumindlægHvad faen er kvantefysik?? Skal skrive en formidlingsopgave til det og fatter hat!! ved ikke rigitgt hvordan jeg skal starte, en venlig sjæl der kunne hælpe? Min artikel skal inholde nogle af disse: - Bohrs atommodel og kvantefysik - Fyssikens verdensbillede - Emissions- og absorptionsspek... -
temperatur
ForumindlægVi blander 2 kg kogende vand i en beholder med 3 kg koldt vand. Efter omrøring måler vi en sluttemperatur på 54 grader Hvilken temperatur havde det kolde vand? -Hvordan løser jeg denne, er der en formel for det? For kan ikke finde noget i min fysikbog -
Mekanisk system og mekanisk lukket system
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til fysikeksamen her snart, og forstår ikke hvad forskellen er på et "mekanisk system", og "et mekanisk lukket system." Hvis systemet blot er mekanisk men ikke lukket, vil det så sige, at den kinetiske energi godt kan omdannes til termisk pga. friktion og/...
