Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19841 til 19860 af 48964
-
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
La Vie devant soi
ForumindlægHej. Jeg sidder med min eksamens tekst, og prøver at forstå den, så tænkte på om der var nogen der har læst "la vie devant soi" jeg har fået det stykke som handler om en hund, og noget med en dame han møder, men kan ikke helt forstå, hvad der er med hende damen om han sælger hunden ell... -
HJÆÆÆÆÆÆLLLP
ForumindlægHej allesammen Jeg søger virkelig hjælp! Love, being young, American dream og changing the world. Hvad tænker i kunne være et spændene emne? og hvad havde i valgt som under emne? Jeg vil gerne høre jeres bud, for at sætter nogle tanker igang hos mig selv. BTW. til en mundtlig eksamen. TAk... -
Hjælp ift. tema
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg analysere denne webdok: https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/kofoedsminde Jeg har svært ved at finde flere temaer. Jeg har selv fundet disse indtil videre: kriminalitet, ungdomsliv, psykiske lidelser, savn og håb -
Års/eks i Dk - bestået eller ej?
ForumindlægJeg går på den ”Naturvidenskabelig-linje” på mit gym., men er ikke så god til de mere humanistisk fag. Overordnet er jeg ikke bange for at dumpe, da jeg har (pt. for uden de skriftlige eksmaner medregnet) et snit på 8,2 – men i dansk tror jeg at jeg har et problem: ----------- Mundtlig årskarakt... -
syre - base - pH ekam haster
Forumindlæghej skal fortælle om syre - base - pH i 20 min i eksamen. hvad synes jeg skal læse til ? tak på forhånd -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Hvad er snyd?
ForumindlægHalløjsa folkens =) I sidste uge da jeg var op til en skriftlig eksamen, fik jeg en opgave der mindede meget om en jeg havde lavet som aflevering tidligere på året. Jeg har selvfølgelig selv skrevet den forrige opgave, jeg brugte den derfor som inspiration til den skriftlige eksamen. I stedet fo... -
Fysik: BEVISER!!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik næste uge og kunne godt tænke mig et par beviser jeg lige kunne fyre af til nogle af emnerne. Men vores lærer har bare ikke rigtig bevist så meget (bortset fra eksperimentelt) i løbet af de 2 sidste år, men han kræver at vi kan dem til eksamen!? Så er der nogen d... -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
klage eller ej?
ForumindlægHvornår bør man klage angående sin eksamen? Jeg var oppe i samfundsfag, men er meget utilfreds med min eksamen. Min lærer sad og løj overfor censor, han sammenlignede mig meden anden i min klasse, der lige havde været oppe - da han skulle give karakterer. Og desuden kom jeg ind på alle spørgsmål... -
Kan jeg stadigvæk søge ind selvom jeg har dumpet et fag?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student i år, men har desværre ikke bestået den skriftlige eksamen i Dansk A, hvor jeg fik 00. Mine årskarakterer i faget var 02 (skriftligt) og 4 (mundtligt). Kort tid før eksamensperioden blev jeg diagnosticeret med ordblindhed i en forholdsvis alvorlig grad. Jeg opfylder alle... -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Jura adgangsvkotienter 2010?
ForumindlægHej... Ønsket er at komme ind på KU - jura til sommer 2010... Nu lå den på 7,5 på SDU... og mit snit ligger på 7,2, tror i jeg vil have nogen chance for at komme ind på SDU til sommer? tror i den vil falde den på de 7,2? På forhånd tak Ellee -
hvordan bliver man advokat?
ForumindlægHej alle folk derude. Jeg vil høre om hvad det kræver at blive advokat ? -
Lille tysk stil - skal afleveres i morgen!
ForumindlægHer er en lille tysk stil, som kræver nogle rettelser. Jeg vil være meget taknemlig hvis der er nogen derude, som vil bruge lidt tid på at læse den igennem og rette evt. fejl på den: Ich heisse Hans Hansen und ich bin 15 Jahre alt. Ich wohne in Dänemark, in Tilst mit meinen Eltern und beiden G...
