Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19841 til 19860 af 59860
-
eulers formel
Forumindlæghej jeg har følgende exp(-b+i*w) og vil godt udtrykke det i cos(x)+i*sin(x), men det forvirrerer mig når x består af to led, nemlig -b+i*w. Hvordan kan dette udtrykkes i cos og sin.? -
Helium & Hydrogen
Forumindlæg2 tanke á hver 200 L. én fyldt med helium. én fyldt med hydrogen. P: 135 atm. T: 24C (+273) Hvilken masse af hver gas er der brug for til at opnå ^^ dette tryk og denne temeratur? -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
god måde at fremlægge sit stof på
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til en fremlæggelse i samfundsfag om fattige og rige i USA. Jeg ville bare lige høre om nogen havde en god og tiltrækkende måde til hvordan man kunne præsentere sit stof? Jeg kan ikke så godt lige at stille spørgersmålet også svare på det, føler ikke at det... -
VUC
ForumindlægJeg går i 1.g på gymnasiet. Kan man godt ved siden af gymnasiet gå på VUC som 16-årig? Jeg vil nemlig meget gerne forøge min viden i nogle fag - så kan jeg eventuel gøre det på VUC? - Hvis ja, hvor melder jeg mig så til? -
strukturformel
Forumindlægjeg har forbindelsen 4-methylpent-3-enal. hvor er det at jeg skal placere min aldehyd? er det på det tredje kulstof? må jeg selv bestemme det? på forhånd tak -
Kan bogen "Utopia" gå som et fiktionsværk?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og fører en samtale med min dansklærer omkring, hvorledes man kan kalde bogen "Utopia" af Thomas More for fiktion. Det er i forbindelse med, at jeg skal vælge et værk op til eksamen, og dette værk skal være fiktion. Min lærer siger her, at denne bog ikke tæller som e... -
2. ordens differentialligning - fuldstændig løsning
ForumindlægJeg har denne opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg får startet på. Er der nogen der kan hjælpe med at få hul på denne opgave? -
Let matematik
ForumindlægDette burde sikkert være let for nogen af jer, men jeg har altid haft svært ved matematik, specielt procent. Opgaven lyder; Hvor mange procent er 650 kr større end 26 kr? Der skulle være 2 måder at løse opgaven på. Takker :). -
opgave om kul
ForumindlægHey Jeg har fået en opgave i kemi om kul. Der er så nogle spørgsmål. Jeg kan bare ikke finde nogle udregning på internettet om to af spørgsmålene. Spørgsmål: Beregn CO2- udslip pr energimængde Beregn formelmassen for kul Hvis der er nogle der kender formlen for disse to spørgsmål vil jeg være g... -
Renovering af bad
ForumindlægHey! Vi bor 4 studerende i en 3(1/2) værelse i Københvan NV og vores badeværelse er helt ad H til. Vi skal igang med at renovere det mildest talt. Gulvet og kloakeringen skal fikses og vi skal have indsatalleret en vandlås (lovpligtigt fandt jeg lige ud af). Fliserne på væggene er fine nok, hvis... -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Hjælp til metafor , billedsprog og andre virkemidler
ForumindlægHeej Jeg har problemer med at finde metaforer, billedsprog og andre sproglige virkemidler i denne tekst: Inger, du har været her på skolen i mange år, flere år end de fleste af os her har levet; de første år som lærer og gennem de sidste 16 år som rektor. I din egenskab af rektor har du udg... -
MATEMATIK HJÆLP!!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal lave en fremlæggelse om omvendt propportionalitet , og spørgsmålet ser sådan her ud: Hvis jeg kender min uafhængige variable (x-værdien), hvordan kan jeg så finde min afhængige variable (y-værdi) - skal løses matematisk OG grafisk. - Er der en som kan forklare mig, hva... -
Fremskridtsfaktor
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem ang. fremskridtsfaktorer. Jeg skal forklare omhyggeligt hvordan 2% og 1,02 fører til samme resultat. Er helt lost, da jeg ikek helt ved hvordan jeg skal forklare det. Nogle, der kan hjælpe? Tak -
hjælp til bevis ;)
Forumindlægcirkler, jeg skal bevise at ; x^2 + y^2 +ax +by + c er ingen ting et punkt eller en cirkel når man så går igang omskriver jeg ligningen. det jeg ikke forstår er omskrivningen på venstre side .. hvorfor er det a/4^2 og ikke a/2^2 (x+a/2)^2+(y+b/y)^2 = a/4^2 + b/4^2 - c hvis der er en der kan... -
Renter
ForumindlægJeg har et problem med to regnestykker som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Opgave 3 Til køb af en brugt bil har en person brug for en lån. Hun får tilbudt et lån på 75000kr. med en løbetid på 72 måneder og en årlig rente på 19,6%. Gør rede for, at denne årlige rente svarer til en månedlig r... -
aflæse
Forumindlæghey der står kan man aflæse regneforskriften for en Eksponentielle Funktioner? kan man aflæse dele af regngeforskriften? hvad mener de er der ikke en formel til den -
vigtige punkter i synopse af lyrik
Forumindlægjeg sidder og er ved at udarbejde en synopse til eksamen, men er gået lidt i stå da jeg er lidt i tvivl om hvilke punker der er vigtige. så mit spørgsmål lyder sådan: hvilke analysepunkter er vigtige når det er en analyse af et digt/lyrik ? håber i kan hjælpe mig videre.. på forhånd tak -
Pufferkapacitet
ForumindlægHvorfor er det helt præcist at der er bedre pufferkapacitet hvis koncentrationerne er størst muligt og hvis det er svag syre istedet for stærk?
