Søgning på: matematik b 2008 december HHX. Resultater: 19861 til 19880 af 108576
-
hvordan gør man?
Forumindlæghej folkens. jeg har brug for hjælp til mit matematik. hvis 15622,25 kr sættes i banken til 9% pr. år, hvor meget kan man så hæve efter et år? Ikke giv mig resultatet men hvordan man gør. på forhånd tak. -
Gør rede for definitionen af eksponentialfunktionen.
ForumindlægHej matematikere.. Jeg har et eksamensspørgsmål som lyder: Gør rede for definitionen af eksponentialfunktionen. Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal komme ind på her? Evt. nævne nogle gode link som forklarer definitionen? -
Vektorer m. IT-hjælp
ForumindlægDa jeg ikke er så god til at anvende IT-programmer, såsom maple, til at løse bl.a. denne matematik opgave, ville det være dejligt hvis nogen gad give mig en hånd Tak -
Vinkelhalveringslinjen - hvad kan den bruges til?!
ForumindlægHej.. Sidder med en matematik aflevering, som jeg ikke forstår specielt meget af .. I en trekant ABC er ∠C ret. Endvidere er siden b=3, og vinkelhalveringslinjen v_A=4. Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC Lyder opgaven .. nu er mit spørgsmål så,... -
Tegn repræsentant for vektor: 3b-2a+c
ForumindlægHej. Jeg er igang med at øve mig til matematik b- skriftlig årsprøve og er igang med et gammelt opgavesæt, hvor jeg skal tegne repræsentanten for 3b-2a+c, dog er jeg i tvivl om jeg først skal udregne koordinater, hvorefter jeg kan tegne vektorerne og generelt tvivler jeg på hvordan vektorerne ska... -
seriøst 200kr
ForumindlægOk måske er jeg helt ublu her.... Men hvad dælen får en ufaglært studerende til at forvente 200kr sort i timen for lektiehjælp.. Er det virkelig hvad man skal af med for at få Matematik A Det modsvare jo en løn på godt 700.000 før skat for en færdiguddannet...hvor mange får lige det... -
Funktioner - vækst?
ForumindlægHej. Jeg har et enkelt spørgsmål i en matematik opgave, som jeg ikke forstår. Det antal laks, der årligt bliver fanget i Skjern Å, er vokset i perioden 2002-2006. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kn beskrives ved en lineær model y = ax + b hvor x er antal år efter 2002, og y er d... -
VIGTIG !!!!!
ForumindlægVærdien p (i kr) af en bestemt vare kan beskrives som en funktion af tiden t (i uger), hvor t ≥ 0 Værdien y=p(t) forventes at opfylde følgende differentialligning y'=5-1/10*y a) Bestem forskriften for p når det oplyses, at tiden til t = 0 er værdien af varen 500 kr b) Bestem det tidspu... -
Enhedscirklen
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke de her spørgsmål: A: Hvad er den største og mindste værdi sinus kan antage i intervallet 0-180 grader? B: Hvad er den største og mindste værdi cosinus kan antage i intervallet 0-180 grader? C: Hvornår er intervallet 0-180 grader interessant? D: Forklar hvorfor sin(30 gr... -
Lineære funktion
ForumindlægHalløj folkens! Jeg har nogle difficulties med en opgave i matematik på B-niveau. Opgaven: Den lineære funktion f er givet ved f(x)=ax+b. Grafen for f går gennem punkterne P(1,1) og Q(4,10) a) Bestem tallene a og b b) Løs ligningen f(x)=20 og ligningen f(x)= -5 Jeg søger ikke et direkte s... -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg har siddet med denne her opgave en en time nu. Og kan simpelthen ikke finde ud af den. en der gider hjælpe mig? Virksomheden Jørgensen og Nielsen A/S investerede i år 2000 i en ny maskine. Virksomheden nedskriver maskinens værdi med 20 % hvert år. I 2004 var maskinens værdi 204.... -
Flere ansøgere på biologi, bioteknologi etc.?
ForumindlægHej En af mine venner er pænt nervøs for at kunne blive optaget på biologi studiet i år så skriver lige spørgsmålet her: På flere uddannelser kommer der nye adgangskrav til fra 2008, fx vil biologi nu have mat a og ikke b som krav. Vil dette betyde et meget større ansøgertal i år tror i? Han e... -
Valg af emne i Økonomi i samf. - SSO HELP!
ForumindlægJeg har valgt til min SSO at skrive i faget Samfundsfag B, hvor jeg gerne vil skrive inden for noget med økonomi og finans, da jeg gerne vil teste mig selv i det område, fordi jeg ønsker at starte på økonomi studiet på Univeristet efter HF. Problemet er at min lærer siger det alt for bredt... -
Finansiel regning
ForumindlægHej. Har lidt problemer med denne opgave. : Helle købte den 1. marts 2007 en computer. I 2 år skulle Helle betale 460,00 kr. om måneden (24 gange), første gang den 1. april 2007. Rentefoden var 1,5% pr. måned. a) Bestem prisen på Helles computer den 1. marts 2007. b) Hvor meget betalte Helle i ef... -
forskrift/funktion
ForumindlægI en model kan udviklingen i biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen dN/dt = 0,0004*N*(315-N) , hvor N betegner biltætheden til tiden t (målt i antal år efter 1968). a) Bestem en forskrift for biltætheden N som funkt... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa. Har et spørgsmål der lyder: I en model kan udviklingen i biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen: dN/dt=0,0004*N*(315-N) hvor N betegner biltætheden til tiden t (målt i antal år efter 1968). a) bestem en forsk... -
Statens samlede indtægter
ForumindlægHej .. Jeg sidder lige med en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, så håber der er en der kan hjælpe? Statens samlede indtægter fra boligejerne kan for de seneste år med god tilnærmelse beskrives ved følgende lineære model: S = 1,82x + 0,52 hvor x betegner antal år efter 200, og S bet... -
Problemstillinger for "Globalisering og EU" samt "Økonomi"
ForumindlægKære medstuderende Jeg har været så ''heldig'' at trække ''Globalisering og EU" samt "Økonomi" ved min 24 timers forbederelse på Samfundsfag B. Jeg har indtil videre udarbejdet disse problemstillinger: Siden 2008 har der været økonomisk krise i Europa. Hv... -
HJÆLP
Forumindlægjeg har nogle matematik opgaver som jeg har lidt svært ved.... håber i kan hjælpe mig da det hører med i en aflevering.. til på torsdag.. Om en potensfunktion f(x) = b•xa oplyses, at P(5 , 7) og Q(12, 20) er punkter på grafen for f(x). a) Bestem en forskrift for f(x). -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko...
