Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19901 til 19920 af 48964
-
onenote
Forumindlæghvordan kan man gør at man ikke synkronisere i onenote, fordi til eksamen må man ikke synkronisere. -
enevælden
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min historie opgave om enevælden i Danmark. Svaret for, hvorfor der blev indført enevælden og enevældens betydning for danskerne har jeg svært ved at finde konkrete svar på. Kan nogen hjælpe mig lidt på vej? -
hjælp kemalisme
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad kemalisme er ? og give mig en sammenhæng med kemalisme igennem samfundsfag,historie og religion ? det er til en synopsis opgave OM TYRKIET og har emnet KEMALISME og står på bar bund så håber i kan hjælpe mig på forhånd tak -
HJÆLP - dansk
ForumindlægHej!:) Jeg har skrevet en historie og ville bare lige spørge om hvis i ville læse den? Den er ikke særlig lang, men hvis du synes at der er noget der ikke rigtig sådan giver mening, må du endelig fortælle mig det. Det ville være en kæmpe stor hjælp HISTORIEN: Der var engang en gammel landmand,... -
SSO opgave hjælpp
ForumindlægHej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen??? -
Vildvinen
ForumindlægHej .. Jeg har fået til opgave at analysere Charlottee Weitzes novelle 'vildvinen', men har lidt problemer.. Skal den ses som to historier i forlængelse af hinanden eller som to paralelle forløb? Har søgt lidt rundt på Internettet og der bliver den karakteriseret som et eventyr. Hvorfor? ... -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Sandsynligheds regning
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: i en pose ligger 20 kugler: 10 blå, 5 røde, 4 grønne og 1 hvid hvad er sandsynligheden for at trække: a) 2 blå b) 2 grønne c) 1 rød og 1 hvid d) 3 blå jeg ønsker ikke at i skal lave opgaven for mig, men jeg ønsker et svar på hvordan man kan løse o... -
pH
ForumindlægHejsa Hvordan skal reaktionsskeamet afstemmes? er lidt i tvivl omkring løsningsmetoden, skal man udregne ligevægtsbrøken eller? -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G... -
Sandhed eller løgnen
ForumindlægHistorien om Sandheden og Løgnen "Det var en strålende varm dag, og Sandheden og Løgnen havde besluttet sig for at gå sammen ned til søen for at bade. Da de kom til bredden, smed de begge deres klæder og sprang ud i det dejlige kølende vand. De legede og pjaskede og morede sig rigtig fornøje... -
Novelle
Forumindlægjeg har lavet en kort novelle. er der nogen der vil læse den, rette den, give karakter og give råd til hvordan jeg kan forbedre den? tak på forhånd :) Dolken Han gik ud i entreen.” Jeg vil råde jer til at finde den til i aften,” sag-de han. Så gik han uden at sige farvel. Han var ... -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
Har Brug for hjælp til Fluernes herre Analyse.
ForumindlægCitat Fra læreren som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med :(. (Ved godt det er forkert, man er virkelig i en træls situation) 1. Hvad kan være forfatterens hensigt med at placere børnene på en Øde Ø? 2. Kunne historien have været fortalt, hvis den havde foregået et andet sted? Begrund! 3. ... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
fagudtryk
Forumindlæghej, skal snart op i old og er pludselig blevet ramt af en kæmpe usikkerhed. hvilke fagbegreber forventes der at man bruger til old eksamen under gennemgang af teksterne symposion, odysseus og ødipus?? på forhånd mange tak for hjælpen!! -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere.
