Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 19901 til 19920 af 52201
-
studieretninger? - Til jer der gå/gik på gym
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej :) jeg er desværre ikke blevet egnet til gymnasiet og derfor skal jeg til optagelsesprøve på torsdag. Jeg er meget nervøs og bange for det, men jeg har læst mig frem til at det skulle være rimelig nemt. Min skoler åbner et nyt Gymnasie og det er et privat gymnasie. I brevet står der at jeg... -
Hvad er den grammatiske fejl ved
Forumindlæg1. In a hour she will be home. He was involved in a accident. Er der nogle der vil hjælpe mig med at forklarer fejlen, på dansk 2.Yesterday she has come to see mee. Bur I am not home. Yesterday she came to see me. But I was not home. Er det korrekt....hvordan kan man forklarer fejlen,... -
Fourierrække
ForumindlægHello, I need help with the following exercise: I need to show that the function: has the Fourier serie: . I got as suggestion that and So I start looking for the coefficient bn of the Fourier series: Am I doing it right? I do not know hot to integrate this, since it is not... -
Find fem fejl
ForumindlægJeg skal finde 5 fejl: Marys father was very ill. He had spent Saturday evening at his aunt, and when he got back he felt a little dizzy. He was not drunk, for he had had only two small glasses wine and not much to eat, either. He thought that a days rest would do the trick, but he grew worse, ... -
poetic justice!?
ForumindlægHej! er der nogle der ligger inde med en opgave, noter eller noget andet omkring novellen "poetic justice" af diane appleyard. har ret svært ved at komme i gang med fortolkning og analyse, så har hårdt brug for lidt inspiration eller anden hjælp! håber i kan hjælpe:) -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
Lille oversættelse
ForumindlægNogen der vil tjekke min oversættelse. Skal aflevere den i morgen, så ville være rart hvis nogen gad kigge det igennem?Der er aldrig noget, der lykkes for ham There is never anything, he succeededDet lykkedes mig at overtale hamI succeeded in persuading himHan forsøgte at drille sin søster, og d... -
Hjælp! Jeg forstår ikke karakter
ForumindlægHej, jeg er en gymnasieelev som går i 2.g Jeg forstår ikke hvordan det er man får gode karakter i gym. Jeg laver alt rigtigt (tror jeg) - men får stadige dårlige karaktere. Jeg dukker op hver dag til tiden og har næsten ingen fravær, læser lektier og tager noter, deltager i timen, laver afleveri... -
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
Hjælp til at forstå "change of variables"
ForumindlægHej SP Jeg forstår ikke helt, hvad der sker på billedet, der er vedhæftet (hvad er change of variables?) Jeg har svært ved at finde information on "change of variables" - Hvad kaldes denne metode på dansk? Hilsen Peter -
Oversættelse
ForumindlægEn der vil være sød at rette den nederstående tekst. Det er både stavefejl og grammatik. Tak på forhånd :) Mick Jagger is 50th From our broadcast employee in London: Tomorrow will be the famous rock singer from Rolling Stone's 50 years. After a series of overwhelming successful concerts in U... -
Grammatik
ForumindlægHejsa!Har lige noget grammatik jeg er usikker på...Hvad er forkert i sætningen:"They want to control every little thing they do or not do" - skal man bare slette 'or not do', for at det bliver korrekt engelsk?Følgende sætninger har jeg oversat fra engelsk til dansk:1.(eng) She... -
Tysk stil - need help
ForumindlægHar desperat brug for hjælp til tysk stil.Er overhovedet ikke sikker på noget af det, men håber at der er nogen der kan give mig lidt råd eller rette nogle af de fejl der nok er der :)--------------Die Jungen Clique besteht von die fünf Jungen: Benni, Janosch, Kugli, Florian und Troy.Benni der di... -
Eng. ovsættelse!!
ForumindlægVille blive meget glad hvis nogen gad at lige se min oversættelse igennem:-) .."det er så fedt. det er som at være i en anden verden." Umiddelbart lyder det ganske tilforladeligt - hvem drømmer ikke en gang imellem om at være i en anden verden. Men det er desværre temmelig bekymrende, f... -
Engelsk - breV
Forumindlæghej.. nogle der vil tjekke det her igen, det er en del af et brev som skal sendes til min bror i USA i NY. vil helst undgå fejl.. på forhånd tak.About my friends. I have many friends, because I am famous around in different places, and therefore I know a lot of friends. Hmm.. I have not really fr... -
Udvidet tid/simpel tid?...rettelse...
ForumindlægUdvidet tid/simpel tid?\nhåber at der er nogen derude der lige gider at rette følgende sætninger....\n\nSkriv et (f) bagved det forkerte form af verbet:\n\n1. He (enjoyed(f)/was enjoying) a quiet meal when his wife turned up. \n2. She (washes/is washing(f)) her hair twice a week.\n3. Alex Smith (... -
Hjælp med opgave
Forumindlægopgaven lyder:Ved en lægeundersøgelse målte man 30 soldaters højde: 177, 176, 175, 178, 182, 186, 177, 184, 173, 177, 176, 183, 187, 176, 175, 169, 185, 188, 174, 180, 168, 177, 169, 166, 174, 179, 181, 173, 170, 183.a) find middeltallet, typetallet og medianen. b) Lav en hyppighedstabel der er o... -
Eksponentiel notation!
ForumindlægHej!Jeg har et lille problem med 3 små opgaver som man skal omskrive til eksponentielle notationer. Jeg ved ikke rigtig hvad en eksponentiel notation er...Opgaver lyder således:a) (1,5*10^2)/(0,5*10^-3)b) 300*5*10^3c) 40*5000Håber at der er nogen som vil hjælpe... -
Engelsk oversættelse :-(
ForumindlægKlokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget, takket være damens faste greb om tasken. Få minutter senere lykkedes det ham imidlertid at snuppe en taske fra e...
