Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19921 til 19940 af 31486
-
Logaritmisk skala
ForumindlægPå en logaritmisk skala kalder man stykket fra 10n til 10n+1 n ∈ Z ∪ { 0 } , for en dekade, hvor ordet henleder opmærksomheden på, at her er skillepunkterne på skalaen potenser af 10. Har vi en logaritmisk skala, hvor "dekaden" løber fra an til an+1 svarende til logari... -
2. gradsligning i 9. klasse
ForumindlægHavde I om 2. gradsligningen i 9. klasse? Ikke nødvendigvis beviset, men bare løsningsformlen? -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Hjælp til simpel genetik!
ForumindlægJeg vil sætte pris på, hvis nogle kan forklare mig nedenstående opgave. Har på fornemmelsen at det er temmelig simpelt, men ved ikke lige helt hvordan man stiller det op, eller rettere; griber opgaven an! En heterozygot organisme har genotypen Aa, Bb, Cc. A, B og C er dominante alleler, me... -
Janteloven
ForumindlægHej!\n\nVille bare lige hører hvilken betydning du mener janteloven har for det danske samfund/danskernes sind??\n\n -
renteregning?
Forumindlægnu er det ikke en rente jeg skal regne ud. men jeg ved at en skov bliver reduceret med 0,9% om året. jeg skal så regne ud hvor mange procent der er tilbage i 2083 når man starter i 1983. Tror mit renteregning ligger for langt væk for det er da det som jeg skal bruge ik?? -
Lineære funktioner - ax+b
ForumindlægHej, jeg sidder med et spørgsmål hvor jeg siddder fast... y=5x+2 viser sammenhængen mellem to variable x og y. find ud af hvad der skal stå efter sidste lighedstegn. når x=t er y= ??? t er et tal vi ikke har fået endnu... og lad være med at skrive svaret, vil gerne have det... -
Antal eksamener?
ForumindlægSå vidt jeg har forstået skal man op i 10 eksamener i alt. Men den tæller den obligatoriske skriftlig engelsk eksamen man er til i 2.g med som en af de 10 eksamener, når man har engelsk på højt niveau, hvor man så får en skriftlig eksamen igen?Vh. Smizze -
Haster! (geometri)
ForumindlægHeej(: Jeg har en opgave der siger: Tegn en spidsvinklet trekant midt på et A4-papir. Det har jeg så gjordt. Den næste lyder så: Tegn trekantens højder. (Også gjordt) Opgaven neden under lyder så: Hvad opdager du om højdernes skæringspunkt? Hmm? Nogen der er søde at hjælpe? -
differentialkvotienten mundtlig
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål der hedder : Gør rede for differentialkvotienten jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det, nogle der gider hjælpe mig lidt ?? -
Bestemt Integral
ForumindlægHvordan laver jeg disse? 2eS (1/xlnx)dxe2eS (lnx/x^3)dxee^2S (1/x(lnx)^3)dxePlease hjælp -
Hjælp søges.
ForumindlægAt køre med et bestemt taxafirma i dagtimerne koster 33,00 kr. i startgebyr samt10,55 kr. pr. km. Det antages, at der ikke betales for ventetid.a) Opstil en formel for sammenhængen mellem turens længde (antal km) og detbeløb, man skal betale for turen.b) Hvor langt kan man køre for 200 kr.? -
Tegn funktionerne for f og g i samme koordinatsystem
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, jeg fuldstændig har glemt hvordan man laver. Funktionerne f og g er givet ved forskrifterne: f(x)=-1/3x+3 og g(x)= 1/2x-1/2 Funktonerne skal tegnes ind i et koordinatsystem. Jeg har opgaven i papirsform. Af samme årsag skal det naturligvis tegnes ind i hånden... -
en svær opgave
ForumindlægHey er der nogen der vil hjælpe mig eller give mig nogle hint til at løse den opgave, opgaven finde på siden:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1999/9984.pdf -
Kan man træne sig til en højere IQ?
ForumindlægEr det korrekt forstået, når jeg siger, at du påstår, at man ikke kan træne sig til en højere IQ, selvom man tager flere hundrede test på nettet, så man til sidst ved, hvordan man skal svare, hvis den endelige IQ-prøve kommer? Som jeg har forstået det, forholder det sig sådan, at du kan træne... -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk
ForumindlægPlejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser? -
Isolere x : 28454,37804x+9038,941645(1-x)=10000
ForumindlægHej, er der please en der kan hjælpe mig? Skal have isoleret x i følgende ligning: 28454,37804x+9038,941645(1-x)=10000 Jeg kan simpelthen ikke huske hvad man skal gøre :-( - på forhånd, 1000 tak! -
opgaveantal pr. side
ForumindlægJeg er ikke sikker på om dette er det rigtige sted :/Men jeg tænkte på om der fandtes en "knap" som gør at antallet af opgaver pr. side kan sættes til et højere antal? personlig synes jeg at fem pr. side er lidt uoverskueligt, hvis jeg feks sidder med 20 opgaver efter endt søgning.der e... -
Pythagoras
ForumindlægOpgaven er vedhæftet.
