Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19941 til 19960 af 92586
-
oldeksamen
ForumindlægHej...Jeg var til oldtidskundskabseksamen i dag, og kom op i hulebilledet, hvilket jo er et meget spændene emne, og i forberedelsen skrev jeg mange noter - på teksten...Da jeg så kommer ind i lokalet hvor lærer og sensor sidder, bliver de meget agressive og informere mig om at jeg meget vel kunne... -
kun 300 ord ;)
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge min stil igennem??\n\njeg har skrevet den her, og det er ikke nogen god opgave, men bare en lille stil på 300 ord ;)\n\nmen here goes:\n\nMy third year assignment.\n\nIn my third year assignment I shall write in Italian. Some of the topic’s are about children who... -
Grammatik
ForumindlægHej, I denne sætning er der en grammatisk fejl, som allerede er understreget: "Mrs Ugwu is not happy in the small town and would had preferred to stay in the capital Lagos where the family used to live." Jeg har rettet sætningen til: "Mrs Ugwu is not happy in the small town and wo... -
Hvor er fejlen?
ForumindlægHej .) Jeg kan simpelthen ikke finde fejlen i følgende sætninger: 1) The meeting of the two cultures are very interesting. 2) His stay in the village has been a joke and a completely waste of time. 3) Paul Auster did not wrote "The blindfold", his wife did. 4) Whether a postmodern ... -
Tysk
ForumindlægEr tysk skriftligt obliatorisk? 9-10 klasse -
hjælp
ForumindlægHej.Er der nogle som kan hjælpe mig. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, nu er det sådan at jeg ikke er skide god til engelsk, men har alligevel valgt det på a-niveau. Jeg ved ikke om jeg hurtigt skal vælge det om, men alternativet er godt nok et fag, som jeg har fået en god karakt... -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
Opskrift
ForumindlægOpskrift til 10 pandekager: 4 æg 150 g mel 25 g smør 3 dL sødmælk 1 spsk. sukker 1 tsk. vaniljesukker ¼ tsk. kardemomme Hvor mange gram mel skal Karl bruge, hvis han vil bage 50 pandekager? Hvordan regner man det ud -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en opgave her, som jeg har svært ved at forstå - håber at der er nogle der kan hjælpe mig! "Et radioaktivt stof har henfaldskonstanten 10 ^ -10 s ^ -1. Et præparat af stoffet har aktiviteten 10^5 Bq. Hvor mange kerner af det radioaktive stof er der i præparatet?&qu... -
differentialligning
ForumindlægI en model for antallet af influenzaramte personer i en by på 50000 indbyggere antages at den funktion I(t) der angiver antallet af influenzaramte til tidspunktet t (målt i uger), er bestemt ved : I(t)=10^4/(1+99e^(-2t)) Gør rede for at funktionen I opfylder differentialligningen : dI/dt=2*10^-4*... -
Krafter og momenter
ForumindlægHej, ?jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg bruger den rigtige formel? 1) Du har givet, at resultanten af to kræfter er 10 N. Resultanten danner en vinkel pa 120 grader med den ene komposant, der også er 10 N. Du skal ved beregning bestemme størrelsen af den anden komposant. 10*sin(120) = ... -
reducere brøker med tal og bogstaver
ForumindlægHej :) I min klasse har vi I en hjemmeopgave fået tre brøker adskilt af + og -, dem skal vi så reducere. Det er disse brøker der er tale om: (2a/4b)-(10/8c)+(c/4abc), efter at jeg har forsøgt at reducere dem har jeg fået dette resultat: (2048ab^2 c+16ac^2-5120ab^3-40bc)/(32bc), kan det ... -
STX-myte?
ForumindlægHej allesammen! Inden jeg startede på STX, havde jeg hørt, at hvis man kopierede dele fra en opgave, eller bare hele opgaven generelt, ville lærerene finde ud af det, når man sendte den elektronisk fordi, at de havde en slags scanner, med alle opgaver indenfor de sidste par år. Jeg ved, at nogle... -
Droppet ud af gymnasium
ForumindlægHJÆLP!! Jeg startede i gymnasiet igår, og jeg kunne mærke på mig selv, at jeg ikke var klar til en stx lige nu. Jeg er nok blevet ret skoletræt, og derfor ikke føler mig klar, til det. Havde ikke lysten til det, og vil ikke gå i skole i 3 år, uden at være motiveret til at lave opgaverne ordentli... -
Aktivitet af 12 kg 137-Cs
ForumindlægEt af de stoffer, som undslap ved ulykken i Tjernobyl, var 137Cs, som har en halveringstid på 30 år. Det er siden vurderet, at der undslap 12 kg. 1)Beregn aktiviteten fra 12 kg af stoffet. jeg har lidt problemer med denne opgave, jeg går ud fra at jeg skal bruge formlen A=k*N jeg har fået k=ln(... -
Areal
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060501_vejlopgave_stx_061_matB_saet1_delpr2.ashx På figuren ses en vifte, der består af seks ens ligebenede trekanter samt et håndtag. Viften er symmetrisk omkring linien gennem H, I og J, og AH = BH = 10, 0 . De seks trekanter danne... -
Medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3. Tror i godt man kan nå at få sit snit højere o... -
Hjælp til at isolere L
ForumindlægHejsa Jeg har en formel der hedder: L = 10*log i/i0 dB Jeg har brug for at isolere i så hvordan kommmer denne formel til at se ud? -
RETTELSE
ForumindlægVietnam The Vietnam War: The Vietnam War lasted from 1965-1975. The war was among others things which governance Vietnamese should have. The communist countries China and North Korea supported the communist troops in northern Vietnam, while the United States, Australia, Thailand, and others supp... -
Def. af Sigma
ForumindlægJeg læser matematik på eget initiativ og er i en række tilfælde stødt på tegnet ∑ Medmindre det er let at forklare og forstå, så vil jeg høre om nogen har noget tekst de kan uploade eller henvise til som kan lære mig om tegnet og dets anvendelse. Jeg er ikke interesseret i en komprimeret vid...
