Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19961 til 19980 af 20689
-
Enheder i formler + Omskrivning af formler.
ForumindlægHej studieportalen, Har fået nogle opgaver, og jeg sidder total fast i hvordan de løses. Jeg har derfor brug for en god og grundig forklaring på hvordan jeg laver disse opgaver. Gerne også en simpel forklaring. På forhånd siger jeg tak for hjælpen. Jeg har dog prøvet mig frem med den første. Håbe... -
Archimedes lov
ForumindlægNogle som kan forklare mig archimedes lov på en nem og enkel måde. Har prøvet at læse på nettet, dog er de fleste forklaringer meget komplicerede. :(( -
Super-elev-fremtidsmå- why not 13?
ForumindlægJeg er meget god til et fag, og har allerede læst alt gymnasiestof til mit fremtidsmål, går i folkeskolen, men gør meget for at blive klogere. Jeg er afhængig af at læse ord...elsker det bare...som inspirerede mig til at skrive egne stile..har et par af dem...hvorfor vil lærer ikke indrømme at ma... -
Kemi(Eksamens opgaver)HJÆLP
ForumindlægHejEr der nogen der kan hjælpe mig med eksamensopgaven fra maj 2003 der ligger her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfOpgave1a) Skal jeg finde stofmængden eller konc. når der står at jeg skal finde stofmængdekonc.b) Hvordan beregner jeg pH for opløsningen, o... -
Studenterhuen
ForumindlægHey!Blev student d. 15. Juni, og ville bar li høre hvor længe man kan/"skal" gå rundt med huen???:) Har hørt at det normalt stopper ved Skt. Hans...!?!? tak -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
Skuffet, trist, sur??
ForumindlægHvilken følelse får I når I får et skod karakterer som I ikke selv havde forventet at få?Her kan I evt. komme frem med jeres følelser omkring dårlige karakterer.. -
Skal jeg droppe ud og starte forfra?
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som bliver snart færdig med 1.g. ?Jeg startede med at vælge den samfundsvidenskabelig studieretning, hvor jeg havde engelsk på A, men efter grundforløbet besluttede jeg at udfordre mig selv og skifte til den naturvidenskabelig studieretning. ?Jeg bliver snart færdig med ... -
Pensum på Institut for Matematiske fag på KU
ForumindlægKan nogen oplyse (ved seneste afholdelse af fagene) pensum for følgende fag: Analyse 0, Analyse 1, Analyse 2, Mål og Integral Teori.. Så vidt jeg ved bliver der hyppigt anvendt forelæsningsnoter, som kan købes på Polyteknisk Boghandel eller downloades frit. -
Facit/løsninger for matematik A 30 maj 2018
Forumindlæg -
Medicin - min drøm :(
ForumindlægHej alle sammen vores skriftlige eksamener blev offentliggjort igår, og det er chokerende, min snit er gået ned til 9,7 med bonus. Jeg vil virkelig gerne læse medicin - det har været min drøm siden jeg var lille. Jeg elsker at arbejde med mennesker og hjælpe mennesker i det hele taget. Kan man ... -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg... -
Brobygning på Aalborg Universitet
ForumindlægNår en bro bygges kræver det, at mange parametre er til stede og går op i en højere enhed. Et stabilt fundament skal sørge for, at broen står solidt på begge sider og ikke falder sammen. Sjakket skal samarbejde med hinanden og entreprenørerne efter de angivne plantegninger for at opnå det endelig... -
3 spørgsmål til gruppe 4 om praktikugen.
ForumindlægVi er 25 unge der er i praktik i microsoft. Vi har lært om hvordan man programmere software til en mobil telefon. Om onsdagen var vi ude og besøge Diku. Der var to elever der viste os deres speciale og bagefter så vi nogle klip var revyen. Vi er en gruppe på 5 ud af de 25 som vil fortælle om hvor... -
Réttelse af tekst
ForumindlægJeg håber virkelig på hjælp her, har to tekster som jeg har skrevet og vil gerne have en til at læse dem igennem. Det skal blive brugt til en fremlæggelse omkring John McCains holdning til etik. 1..2...3 nu! ;D As you can see on the overhead; there is not much about the ethics issue. That was all... -
Matematik opgave - y''=my
ForumindlægHej . Jeg har lidt problemer med en matematikopgave jeg er blevet stillet. Jeg skal bestemme differentialligningen y''=-16y , den løsning, hvis graf går gennem linjeelemente (0,1;1/2) . Hvordan løser jeg denne ? -
Dimensionering af en bjælke.
ForumindlægHej. Jeg sidder fast i min opgave her.. Jeg skal dimensionere en bjælke således at nedbøjningen ikke overskrider 1/500 af spændvidden . Betingelser: -Bjælken er simpelt understøttet i begge ender - Bjælken er af limtræ, med elasticitetsmodul på 9600 N/mm2 - p = 1,5 kN/m - L = 9000 mm - umax = ((1... -
Svar til nogle spørgsmål omkring velfærdssamfundet
ForumindlægHej, det ville være så dejligt hvis der var nogle der ville svare på følgende spørgsmål med en grundig forklaring. Skal bruge svarene i morgen, så helst hurtigst muligt. Her kommer de: Er det rimeligt, at der stilles andre krav til invandrere? Hvad er forskellen på efterløn og pension? Hv... -
Kan jeg klare gym?
Forumindlæghej med jer allesammen.. Jeg er en 9. klasses elev som skal træffe mig et valg efter 9. Så jegkunne smadder godt tænke mig at gå på gym, men da mine lærere siger at jeg ikk er egnet, ved jeg iukk helt om jeg kan eller ej, for nogle fra gym siger at jeg kan da de så min karakterseddel.. Mit snit ... -
Hvordan skriver I noter?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK
