Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19961 til 19980 af 48240
-
Hjælp ønskes nu!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder i det dilemma, jeg skal til og læse videre til finans økonom, men en af de fag man skal have bestået for at komme ind er mat på b niveau, og jeg har dumpet mat på a niveau. (Jeg tog en studentereksamen, en af dem man kan tage på 2år), hvor min studieretning var naturvi... -
Dumpet Mat A Bestået Mat B Hjælp!!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder i det dilemma, jeg skal til og læse videre til finans økonom, men en af de fag man skal have bestået for at komme ind er mat på b niveau, og jeg har dumpet mat på a niveau. (Jeg tog en studentereksamen, en af dem man kan tage på 2år), hvor min studieretning var naturvi... -
Hjælp: Hvor ligger forskellen?
ForumindlægVi har netop fået opgivet de overskrifter som vi kan ske at trække til eksamen - kemi B-niveau. De minder noget meget(!) om hinanden, og kan ikke selv se, hvor forskellen evt. ville være i spørgsmål-besvarelsen. Håbede på at der evt. var nogen A-niveau elever som havde lidt mere tjek på det ;) D... -
Opløsningers ledningsevne - elektrolytter - uendelig fortynding. Haster
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg skal til eksamen i kemi i morgen fredag d. 20 og kan risikere, at trække ledningsevner. Der har jeg læst om konduktans og konduktivitet og elektrolytter og forstår det, men det jeg ikke forstår omhandler den molare konduktivitet ved uendelig fortyndig. Citat: ... -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
NV PRØVE VIGTIG
ForumindlægHeej folkeens Jeg skal op til NV Eksamen her på tirsdag. Jeg skal op i biologi/kemi. Vi skal lave nogle forsøg udfra alkoholgæring, hvor vi skal ændre nogle ting, fx temperatur osv. For at finde ud af, om temperaturen har indflydelse på gærcellernes energiomsætning, laver vi et forsøg som bl.a. g... -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
Udledning af formel for beregning af pH
ForumindlægJeg skal op til kemi eksamen og skal udlede formlen for beregning af pH for en vilkårlig syre, uanset ks. Den ser således ud: pH = -log( ks/2 +rod(ks/4 + ks*cs) Reaktionsbrøken for en syre ser således ud ks = [B] *[H3O] / [S] da vand går ud. Da base og oxoniumion fremgår 1=1 kan... -
Jern og svovlsyre
ForumindlægI min kemi eksamen, er jeg under emnet "Periodesystemet" blevet bedt om at komme ind på metallers reaktion med syre med udgangspunkt i øvelsen "syntese af jern(II)sulfat", hvor jern opløses i en svovlsyre opløsning: Fe (s) + H2SO4 (aq) → FeSO4 (aq) + H2 (g) Man tils... -
0,1 M + syre/base
ForumindlægHej. Jeg skal snart til kemi C eksamen i 3g og synes selv jeg har ok styr på pensum. Jeg er dog ved at gennemgå mine mange forsøg og studser over én ting - hvordan skal jeg kort og præcist forklare hvad 0,1 M står for/beskriver, hvis man fx har en række vandige opløsninger på 0,1 M? Jeg ved hvad ... -
Beregning af aktuel koncentration i opløsning
ForumindlægHej alle sammen :) Vi skal snart til en Kemi C eksamen, og har fået udleveret gamle eksamensæt som vi kan øve. Dertil har vi også fået facitlisterne, så vi kan sammenligne vores udregninger for at være sikre på det er korrekt. I en opgave får man at vide at: En saltsyre har en formel koncentra... -
sammensatte og simple ioiner
Forumindlægjeg er igang med at få læst op til eksamen i kemi c. Ioner har boldt problemer konstant og vil ikke hænge ved. jeg læser på selvstudie og har ikke haft det bedste resultat af at få det forklaret online. ionforbindelser er mellem metaller og ikke-metaller. så langt så godt. simple ioner er er at... -
Esterdannelse - faseopdeling
ForumindlægHej. Jeg er i gang med forbederedelse til mundtlig eksamen i kemi på B-niveau og har i den sammenhæng nogle spørgsmål til et forsøg (vedhæftede PDF er forsøgsvejledningen), vi lavede, omhandlende esterdannelse: 6 dråber af en alkohol og 2 dråber af en carboxylsyre tilsattes et lille reagensglas ... -
Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet
ForumindlægJeg har en uddannelse som bioanalytiker som jeg ikke blev færdig med fra Filippinerne. Er faktisk opvokset derover i mange år med en dansk far og Filippinsk mor. Nåede kun at blive færdig med min uddannelse derover i 2 år ud af 4 år. Nu er jeg tilbage her i Danmark og overvejer rigtig meget at læ... -
Hjælp Excel opsætning!
ForumindlægHejsa, jeg skal til terminsprøve snart i bl.a. Kemi A, og i den skriftlige eksamen af denne, får man tit nogle excelfiler med data man kan bruge til bl.a. programmer som LoggerPro. Der bliver ofte givet to filtyper, en med dansk skrive måde (hvor decimaltal er makeret med komma) og en med amerika... -
Nervøsitet er din ven.
ForumindlægDer er måske lang tid til de årlige eksamener (eller også er der ikke) - men det er ikke kun til den årlige eksamen du vil have gavn af at være optaget af de rigtige tanker og følelser - og dermed kunne styre din nervøsitet så du får det bedst mulige ud af situationen. Nervøsitet mobliliserer nem... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Top 100 Public Intellectuals
Forumindlæghttp://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=3249Bemærk tilstedeværelsen af Lomborg.---Kandidaterne er mangfoldige, ikke desto mindre er mit bud som følge:Howard Gardner, Steven Weinberg, Anthony Giddens, Freeman Dyson, Daniel Kahneman - evt. Steven Pinker.Det er værd at bemærke, at ens ke...
