Matematik

Omskrivning diff. system

01. april 2014 af AnnaBanp (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Opgaven er vedhæftet - Nogle som kan hjælpe, sidder virkelig meget fast her

Vedhæftet fil: Document.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2014 af Andersen11 (Slettet)

Hvad har E(t) med opgaven at gøre? Beskriv de manglende sammenhænge.

Svar #2
03. april 2014 af AnnaBanp (Slettet)

E(t) er en stepfunktion (Heavisides enhedsspring), som er givet i vedhæftet fil. Hvordan gør jeg dette?

Svar #3
03. april 2014 af AnnaBanp (Slettet)

Revideret udgave med manglende sammenhænge.

Brugbart svar (0)

Svar #4
03. april 2014 af hesch (Slettet)

#0:  Du skriver ikke, hvor du sidder fast.    #3:  Ja, det var noget af en revidering ( "minus" blev til "lig med" ).

Der står i opgaven, at ligningssystemet skal omskrives, grundet at man vil undersøge stabiliteten i systemet. Jeg opfatter så E(t) som værende systemets input, men det har da ikke noget med systemets stabilitet at gøre. De nævnte vektorer og matricer forstår jeg således, at systemet beskrives ved "state space" alias "tilstandsvariable". Det plejer man så at gøre i Laplace-domænet, hvoraf man finder systemets poler og nulpunkter, og laver en rodkurveanalyse.

Dette ment som et hint til, hvad man vil have dig til at gøre.    :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
04. april 2014 af Andersen11 (Slettet)

Ligningerne (8) og (10) indeholder de 4 funktioner ω(t), f(t), M0(t) og θ(t) . Er der ellers nogen sammenhæng mellem disse, og hvor kommer E(t) ind i billedet?

Brugbart svar (0)

Svar #6
04. april 2014 af hesch (Slettet)

#5:   Ja, der er da. Vi ikke-neurologer er blot blevet forskånet for, hvad de forskellige symboler betyder i neurologisk/ fysiologisk sammenhæng. Men systemet kan sammenlignes med en servomekaniske, og E(t) må være et input fra hjernen:  "Bøj armen". Det som på tysk hedder en sollwert.

http://de.wikipedia.org/wiki/Muskelspindel

Skriv et svar til: Omskrivning diff. system

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.