Matematik
Reducer
Jeg har lige lagt en fil med en opgave, jeg har lavet. Men jeg vil bare hoere om man vil stoppe med at reducere ved: (x+y)/y eller ved 1+(x/y)?
Svar #2
07. maj 2014 af Kotoko (Slettet)
Hej Mathon.
Udtrykket, der skal reduceres er
(xy+x2)/xy
Undskyld, hvis jeg har formuleret mig forkert :)
Svar #4
07. maj 2014 af Kotoko (Slettet)
Så du siger, at det er en smagssag?
Jeg tænker bare, at når man skal reducere skal man bare gange ud og forkorte. Populært sagt skal man gøre udtrykket "simplere". Men jeg tænker at både 1+(x/y) er det samme som (y+x)/y og så undrede det mig bare, hvad det rigtige resultat så ville være.
Skriv et svar til: Reducer
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.



frem for
véd kun du.