Studievalg og videregående studie

Valg af uddannelse(r)

07. maj 2014 af luuluu (Slettet)

Kære Studieportalen

Jeg sidder her og gør mig nogle overvejelser om nogle uddannelser.

Sidste måned stødte jeg på en hjemmeside, hvor man kunne skrive sit snit også finde ud af hvilke uddannelser det gældende snit kunne lukke op til. Problemet er nu, at jeg IKKE kan finde den hjemmeside og vil så spørger Jer om der er nogle der kender den hjemmeside?

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

hej hej,

du har vel ikke tænk dig at vælge ud fra sådan liste? Hvorfor ikke i stedet for kigge på hvad du er interreseret i og kan finde ud af (har flair for)? Derefter kan du se på hvilke uddannelser der er relevante og sidst kigge på om du opfylder kravene til nogle af dem? Husk at mange uddannelser ikke kræver særligt høje karakterer eller en gymnasiel uddannelse i det hele taget.

Hilsen Lars

Brugbart svar (1)

Svar #2
08. maj 2014 af dannysannem

Jeg kender ikke siden.

Men ellers kan jeg KUN være enig med #1. når du skal vælge uddannelse, håber jeg, at du vælger med hjertet. Hvad brænder du for? Hvordan vil du gerne have at dit liv former sig erhvervsmæssigt og privat? Hvilken forskel vil du gerne gøre i den tid du er her? 

Det er store vigtige spørgsmål, som man ikke skal have et konkret svar på. Men det kan være godt at lege med dem. Og hvis du gerne vil bruge lidt mere tid på at finde ud af hvad dit hjerte og dine mavefornemmelser fortæller dig, så tager du bare på højskole. 

/Danny

Brugbart svar (0)

Svar #3
11. maj 2014 af ohwell (Slettet)

http://www.ug.dk/media/sync/adgangskortet/index.html#/ 

Skriv et svar til: Valg af uddannelse(r)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.