Matematik
hjælp til mat B!!! :-)))) 3 spm
Hej SP
Jeg er i tvivl om hvordan jeg reducerer følgende:
(a+b)2-a2-ab
Derudover har jeg glemt hvordan man finder de resterende kateter, ud fra en given katete og arealet. Ligesom i nedenstående opg, hvor man har arealet på en retvinklet til at være 24 og én katete på 6. Hvordan finder jeg så de resterende sidelængder i trekanten?
Til sidst, er denne opgave, hvor jeg er lidt på bar bund:
"I en model for udviklingen i antallet af individer i en population betegner N(t) antallet af individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn). Nedenfor er vist en del af grafen for N.
Benyt grafen til at bestemme N'(4), og gør rede for, hvad dette tal fortæller om udviklingen af antallet af individer i populationen. Benyt evt. vedlagte bilag 1."
Billede er vedlagt.
Svar #3
26. maj 2014 af Heptan
Arealet af en trekant:
T = 1/2 * h * g
hvor h og g er kateter, specielt for retvinklede trekanter.
Herefter pythagoras
Svar #4
26. maj 2014 af Heptan
Bestem tangentligningen i punktet på grafen hvor x = 4. Tangenthældningen fortæller, med hvilken hastighed antallet af individer udvikler sig.
Svar #5
26. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
For den sidste opgave om N'(4), se https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1483302#1484440
Svar #6
27. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
I reduktionsopgaven har man differensen mellem to kvadrater, og her kan det være nærliggende at benytte en anden af kvadratsætningerne
A2 - B2 = (A+B)·(A-B)
således
(a+b)2 - a2 - ab = (a+b+a)·(a+b-a) -ab = (2a+b)·b -ab = (2a+b -a)·b = (a+b)·b .
Eller helt kort:
(a+b)2 - a2 -ab = (a+b)2 - a·(a+b) = (a+b)·(a+b-a) = (a+b)·b
Skriv et svar til: hjælp til mat B!!! :-)))) 3 spm
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.