Almen studieforberedelse (AT)

Metode for kemi når der ikke er udført nogen forsøg

30. maj 2014 af mikkellarsen1234 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg står og skal op til AT-eksamen på mandag, og jeg er sgu lidt i tvivl med det med metoderne. 

En af problemerne er at jeg ikke har lavet et forsøg og jeg derfor ikke rigtig kan sætte nogen metode på. 

Mit emne er: optimering af marker

i kemien ville man så gå ind og kigge på jordbundsforhold og hvilken jord der ville være mest optimal for markerne. 

Derfor har jeg kun læst i en bog om hvordan eksempelvis kalk kan have en postiv indvirkning på en forsuret jord.

Er der nogen som har nogle råd? 

mvh mikkel 

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2014 af Citadel (Slettet)

Kemi fagets metoder falder jo under de naturvidenskabelige metoder; nemlig empiri (eksperimentelt arbejde, indsamling af data, praktisk arbejde, registrering, måling af/på omverden m.fl.), modellering (reduktionisme, kvalitative og kvantitative modeller) samt repræsentationsformer (grafer, tal, figurer, eksperimentelle opstillinger, formler, symboler m.fl.). Jeg har fremhævet de elementer, jeg kunne forestille mig, at du kunne (og måske allerede bruger) bruge.

Svar #2
30. maj 2014 af mikkellarsen1234 (Slettet)

Mange tak for hjælpen. Jeg havde ikke lige tænkt over at man f.eks. ville kunne bruge det at måle data osv. som en metode :) 

Skriv et svar til: Metode for kemi når der ikke er udført nogen forsøg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.