Dansk

Dansk mundtligt: må man springe punkter over på sin synopsis og må man vedlægge ekstra kilder?

14. juni 2014 af iiam (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej.

Jeg har før jeg skulle op til den dansk mundtlige prøve, kommet til at lave og aflevere min synopsis for hurtigt. jeg har helt overset, at jeg mangler en hel del kildehenvisninger og at jeg har lavet en masse fejl....hvad kan jeg gøre ved dette? må jeg nævne de ekstra kilder eller vedlægge dem under prøven, og nævne fejlene på minsysnopsis, kommer det til at trække ned? Min fremlæggelse vare også alt for langt tid, er det ok at springe nogle punkter over, som ydre komposition. Ville det komme til at trække ned? 

har vildt dårlig samvittighed over ikke at havde brugt tid på at rette synpopsen, da jeg havde muglighed for det. Håber der er nogen der kan svare hurtigt. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2014 af sofiebro98 (Slettet)

Jeg vil nok anbefale dig at tage alle punkter med du har skrevet på din synopse, da jeg ellers vil tro at det trækker ned og så skal du huske på at det kun er det vigtigste du fortæller og hvis de så vil have det uddybet må de jo stille spørgsmål omkring det. Du nævner at det tager for lang tid, hvor meget for lang tid tager det, for du skal nok ogs regne med at det tager kortere tid til eksamen end når du sel øver, da man oftest snakker hurtigere når man er nervøs. 

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med dine kildehenvisninger kan du prøve at forklare det nærmere?

Håber det hjalp lidt, ellers må du jo spørge igen. 


Svar #2
14. juni 2014 af iiam (Slettet)

jo tusind tak for det hurtige svar,det hjalp. Det tager mig helt op til en halv time! føler også at det er helt ustruktureret da jeg både snakker om symbolik under personkaraktaristiken og under modsætninger.... 

Jeg har tilføjet noget jeg vil sige, fra en hjemmeside jeg ikke har lagt under litteraturlisten. Jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre ved det..hvad vil i forslå? 

tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2014 af sofiebro98 (Slettet)

Hvad mener du med at du har tilføjet noget, er det bare analyse du har fundet der eller er det en perspektiverngstekst eller hvad?


Skriv et svar til: Dansk mundtligt: må man springe punkter over på sin synopsis og må man vedlægge ekstra kilder?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.