Studievejledning

Årsprøvekarakter - betydning?

16. juni 2014 af Mariostar (Slettet)

Dav! 
Følgende situation:
-Går i 1.g, HTX
-Årskarakterene er givet
-Har været til min eneste eksamen
-Mangler 1 årsprøve, hvilket er skr. matematik
-Afslutter dog først matematik på andet år

Så jeg undrer mig over følgende:
Kommer den årsprøvekarakter jeg får her i skr. matematik til at stå nogle steder? Kommer den til at have nogen betydning, nu da årskaraktererne allerede er givet?

Hilsen Marius!

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2014 af Jerslev (Slettet)

#0: Den kommer sandsynligvis til at påvirke din næste standpunktskarakter.

Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Alle dine karakter tæller noget, og er vigtige - men 3.g tæller mest da det ca. vægter 60% af det hele. 

Svar #3

I hvilken forstand vil du mene at mine årsprøvekaraktere tæller noget, hvis det ikke kommer til at stå nogen steder? Så vidt jeg har forstået. 

Brugbart svar (0)

Svar #4

#3 Forstå det sådan her. Alle dine karakter kommer til at tælle. Ellers kunne man får 02 i alle fag, og få 12 taller hele vejen i gennem i 3.g. 

Svar #5

Det forstår jeg skam godt, men det er vel ikke ensbetydende med at alle mine karakterer kommer til at stå på mit eksamensbevis?

Brugbart svar (0)

Svar #6

Mario mester mario pleace do a favourrrrrr furrrrrrrr meerrrrrrrr. Me Warnt yurrrr to undertrrrrrand. :P

Brugbart svar (1)

Svar #7
16. juni 2014 af PSXL

#1 Du skal som #4 siger, tænke sådan at alle karakterer tæller - dog på forskellige måder. 
Lærere bruger årsprøvekarakterer til at vurdere din næste karakter. Men når du afslutter matematik næste år, betyder den ikke det vilde. Altså hvis du får f.eks. 00 i den næste karakter, kan det godt være svært at kæmpe dig op på 12 - simpelthen fordi det jo viser, at du ikke kan stoffet særlig godt. Men din årsprøvekarakter kommer ikke til at stå nogle steder, det er bare for at hjælpe læreren. Tilgengæld kommer standpunktskarakterer i alle afsluttende fag på dit 1. år til at tælle med i dit gennemsnit og være på dit eksamensbevis. 

Svar #8

Tusind tak for svaret, PSXL. 
Konceptet er nu suget ind under huden.

Skriv et svar til: Årsprøvekarakter - betydning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.