Studievalg og videregående studie
Hjælp, skal jeg glemme at blive optaget?!
Hej.
måske et dumt spørgsmål, som ingen måske kan svare på, men prøver alligevel lige.
har søgt ind på jordemoder alle 3 steder i dk, og derefter på sygesplejerske flere steder også.
I Aalborg (som er min førstepriotet), skal man logge ind på deres optagelsesportal, hvor jeg nu kan se at ved ansøgningen til jordemoder står der: "afvent svar den 30juli", og på sygeplejerske som jeg også har søgt der står der "ansøgningen behandles"
det lugter jo i mit hoved lidt af at jeg IKKE kommer ind, for så skulle de vel ikke behandle min ansøgning som sygeplejerske?
vil bare gerne have svar nu, det er en pinsel at gå rundt i denne uvished - for hvis ikke jeg kommer ind på jordemoder, regner jeg med at rejse til USA istedet - så der er fandme lang tid til den 30 juli!!
Hvad tror i ? Skal de behandle ansøgningerne alle stedet? eller er det er tabt løb?
Svar #1
22. juni 2014 af JEEJ2008 (Slettet)
Du kan intet udlede af at der står de to forskellige ting. Det det betyder er blot at de har modtaget din ansøgning begge steder. Alle får svar d.30 juli - sådan er det bare! :)
Svar #2
23. juni 2014 af Dulugtergrimt (Slettet)
Man kunne også undre sig over at du supplerer din ansøgning med sygeplejerske-uddannelsen, når du nu ikke vil starte på dét alligevel.
Men anyways, svaret kommer den 30. juli. Held og lykke til den tid :)
Svar #3
23. juni 2014 af dannysannem
... en sidebemærkning:
Skulle du nu misse optagelse på jordemoderuddannelsen denne sommer, så kunen du overveveje at tage på højskole i Rønde og følge sygepleje/medcinlinjen.
Tag et kig her: http://www.rondehojskole.dk/jordemoder
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til mig på 21935680 eller skrive en mail [email protected]
MVh Danny, Informationsmedarbejder på Rønde Højskole
Skriv et svar til: Hjælp, skal jeg glemme at blive optaget?!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.