Studievalg og videregående studie

At have standbyplads - Ønsker plads i år

10. august 2014 af peter09

Hej alle

Jeg er så heldig at blive optaget på medicin AU på standby (vinterstart), hvis jeg ikke får svar inden d. 22 august vil det blive til et tilsagn om optagelse til semtemper 2015. Mit spm er : Kan man ringe ind til AU og på nogen måder rykke ens position i ventelisten ? Hvordan fordeles de ialt 72 standbyer efter g.snit eller alder ? Jeg vil meget gerne starte til vinter 2015, men jeg er endnu engang glad for min plads :)

Jeg har også haft nogen tekniske problemer med at logge ind på selvbetjeningen ? Bliver en smule nervøs (se billede) ?

Vedhæftet fil: Udklip2.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2014 af RachaelN (Slettet)

Jeg kender desværre ikke svarene på dine spørgsmål, men hvis der er et stort antal, som er blevet tilbudt en standbyplads, er sandsynligheden nok lille. MEN det skader vel ikke at ringe ind og høre dem ad. :-) 

I øvrigt ser Stads selvbetjeningsside også sådan ud for mig. Jeg tror, at det er fordi optagelsesrunden er slut :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. august 2014 af sinesin (Slettet)

Dem der kommer ind først er som regelt dem med højest gennemsnit. Hvis der er to eller flere med samme gennemsnit er det den ældste de tager ind. Men er du kommet på standby vha. kvote 1 eller 2? Hvis det er 2 så tæller erfaring også lidt


Svar #3
10. august 2014 af peter09

Vha. kvote 1 :), jeg regner med at forsøge at ringe ind til dem imorgen tidlig så. Men jeg regner heller ikke med at komme ind til vinterstart, det kunne bare være spændende at høre om nogen har haft nogen særlige begrundelser/problemer som gav dem mulighed for at starte i år :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
10. august 2014 af sinesin (Slettet)

Det er en god ide. :)


Skriv et svar til: At have standbyplads - Ønsker plads i år

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.