Matematik
Løsning af aritmetisk udtryk
Hej.
Er der nogen der kan løse dette udtryk: - 5 · (- 2 + 5) · (2 - 5) - 3 · (- 2) ?
Jeg har selv forsøgt, men kan ikke få det til at give det samme, som lommeregneren siger. Den siger det skal give 270, men jeg kan ikke få det til at blive så højt et tal ..?
- Det må meget gerne være med udregninger, da jeg, hvis det skulle være rigtigt, ikke må bruge lommeregner til at løse det.
Svar #1
17. august 2014 af Isabella11
Prøv selv igen først da det giver mere at prøve selv, end at skrive af fra hvad andre har sagt.
Start med først at udregne paranteserne. Når dette er gjort så gang ind i dem. Og HUSK minus gange minus giver plus :)
Svar #2
17. august 2014 af KristinaKastrup (Slettet)
Jeg har prøvet alt. Jeg får det til 51, hvilket jeg ikke mener kan passe når lommeregneren siger 270. Jeg skriver heller aldrig af fra andre, men hvis der var en der kunne løse den med udregning, kunne det jo være jeg kunne finde ud af hvad jeg gjorde fejl, og så lave om på det og derved selv regne den ud igen.
Svar #4
17. august 2014 af KristinaKastrup (Slettet)
Har skrevet det ind mindst 20 gange, og tjekket at det var det rigtige jeg skrev. Den får det stadig til 270....
Skriv et svar til: Løsning af aritmetisk udtryk
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.