Matematik
matematik ligningen system
Hej ved ikke jeg tror det er to ligninger med to ubekendte ved i hvordan man kan løse dem. please
Svar #1
06. september 2014 af Hippocampus (Slettet)
Svar #3
06. september 2014 af Karare
kære mathon jeg forstå det hvordan du lavet tak men nu har jeg to ligninger med to ubekendte hvad gøre jeg hvordan kan jeg gøre det...
give mig et skub og tak på forhånd ...
Svar #6
06. september 2014 af mathon
i stedet for:
multiplicer III med -3 og IV med 2 og adder efterfølgende ligningerne
Svar #7
kære ven please ved ikke hvad skere dig jeg er ud af stand ... :(
Svar #8
wow kan du ikke lære mig den here metod tak please jeg vil gerne ved hvordan du gøre please
Svar #9
jeg kender ikke til matrix metoden jeg går i 1 g wow hvad skere der
Svar #11
ja ok men hvordan det forstå jeg ikke men jeg synes det sejt at man kan løse den såden, men jeg kender ikke til matrix metoden .. kan du ikke give mig en forklaring tak på hvordan du gøre til sidst ..
Svar #12
multiplicer i stedet III med -3 og IV med 2 og adder efterfølgende ligningerne, som nu kaldes V og VI.

adder V og VI og beregn y.
Svar #13
men du har fundet y og det er 3 hvordan skal jeg så går det her) multiplicer i stedet III med -3 og IV med 2 og adder efterfølgende ligningerne
Svar #14
når ok nu forstå jeg jeg har lige gøre det og fik y = 3 det passer så jeg spørger dig lige jeg kan gøre det på Determinantmetoden eller jeg kan gøre det på den måde som du siger multiplicer i stedet III med -3 og IV med 2 og adder efterfølgende ligningerne, som nu kaldes V og VI. ikke
Svar #16
ja det er rigtigt men bare sidste spørgsmål hvor for du -3 og 2 fra i forhold til
multiplicer i stedet III med -3 og IV med 2 og adder efterfølgende ligningerne, som nu kaldes V og VI.
Svar #18
Ved ønsket om i ligningerne III og IV at skaffe modsatte koefficienter til x.
Svar #19
wow ok jeg forstå ikke rigtigt det her stof men stedigvæk jeg prøve på at følge med... jeg har den sidste opgave og det var alt for i dag håber du kan hjælpe mig mathon og igen tak på forhånd...

begge ligninger multipliceres med 6

og beregn x