Kommentarer til Studieportalen.dk

Signal-flag vist under oversigten i en kategori.

09. oktober 2014 af hesch (Slettet)

Hej SP.

Ad denne tråd:  https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1527405#1527454

Ofte har en bestemt person igen og igen indlæg i en tråd. Andre personer fornemmer så, at trådstarteren bliver hjulpet. Det skrider fremad, og andre griber så ikke ind.

Hvis nu, at bemeldte bestemte person pludselig opgiver, er trådstarteren derfor ladt alene tilbage. Ingen kommer til undsætning.

Hvis man nu i oversigten for fx kategorien "Fysik", kunne hejse et flag, der betyder:

Min bestemte hjælper er stået af / har opgivet

. . . kan andre hjælpere øjeblikkeligt se det, og tage over, ( hvorved flaget automatisk annuleres ).

Herved opnås bl.a. at samme spørgsmål ikke gentages i nye tråde, og altså posteres flere gange.

Smart, eller hvad ? ?


Svar #1
09. oktober 2014 af hesch (Slettet)

PS:  I kunne fx farve "taleboblen" til venstre i oversigten rød.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. oktober 2014 af Sam

Tusinde tak for dit input. Jeg kan godt lide ideen med at implementere det ved at give taleboblen en anden farve. Jeg noterer mig ideen på min ideliste og så vil jeg overveje om den skal med i en fremtidig version af forummet.


Svar #3
13. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#2:  Jeg tænkte på, at der nok bør være en begrænsning af brugen af flaget ( for nu at alle talebobler ikke bliver farvede ). Noget i retning af tennis, hvor man må anvende 3 "challenges" til "hawk-eye" pr. sæt. Måske i retning af 3 flag pr. tråd, eller lignende.

Ellers bliver det som i "Fyrtøjet" ( H. C. Andersen ), hvor hundene satte kryds på alle portene i hele byen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. oktober 2014 af Stygotius

ad #0

Det er vel ikke meningen at nogen skal konstant "hjælp" i dagevis, ugevis eller månedsvis, men hjælp til selv at løse sine problemer. 


Brugbart svar (2)

Svar #5
14. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)

Mon ikke de fleste hjælpere kan finde ud af at finde de tråde, der har brug for hjælp? Hvis trådstarter skriver et kort indlæg i den samme tråd med ønsket om fornyet opmærksomhed, "bumpes" tråden jo op til overfladen igen.


Svar #6
14. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#4:  Jeg sigter til de personer, der skal have hjælp i ½ til en hel time. I dette første tidsrum, kan kommunikationen køre lidt stærkt ( 4 - 5 svar ). Jeg ved ikke hvor du har disse ugevis/månedsvis fra ?


Svar #7
14. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#5:  Jo, Andersen11, det er der nogle hjælpere, der kan. Især de, der har tid til koncentreret at kigge på skærmen time efter time, og besvarer alt hvad der rør sig.

Selv er jeg logget på flere timer om dagen, men kigger dog kun på skærmen lejlighedsvis, ( har andet at lave ).

Men jeg kan se, at du besvarer 10 - 20 spørgsmål pr. time, og har i årevis været den suverænt flittigste til at svare.

Imponerende karriere. Tillykke med det.


Brugbart svar (1)

Svar #8
14. oktober 2014 af Stygotius

Det som hesch snakker om, har intet med "hjælp" at gøre, men er bevidst udnyttelse af andre til at fjerne sine fejl og lave sit arbejde for en så man kan aflevere andres arbejde som sit eget, - -kort sagt, ren og skær snyd.

Nogle tillader sig endog at skrive "HASTER".


Svar #9
14. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#8:  Nå!  Så det er det, jeg snakker om ?


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. oktober 2014 af Stygotius

-med mindre du har udtrykt dig uklart, -så ja.


Svar #11
15. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#10:  Din påstand må vel være begrundet i  #0  ( herunder link til tråd ),  #3  og  #6.

Nu ved jeg så ikke, om du har mulighed for at uddybe din påstand ud fra disse ?  Hvad er det, der gør min "hjælp" egnet til afskrift, og egnet til aflevering "som sit eget" ?

Skuf mig nu ikke og lad mig ikke tro, at du har begået en "Stygotius", ( bliver det kaldt her på SP, har jeg bemærket ).


Brugbart svar (0)

Svar #12
15. oktober 2014 af Stygotius

Jeg har ikke udtalt mig om nogen hjæp fra din side.

Sammenligningen med "hawk-eye" give ingen  mening.

I øvrigt er meningen med Studieportalen vel ikke at en spørger skal "hjælpes" og "hjælpes", og "hjælpes"  lige til andre har fjernet alle fejl og vedkommendes opgave er blevet løst af andre end den der skal aflevere opgaven og have en bedømmelse af den..

Formålet er  -for at sige det  27. gang-  at give hjælp til at en spørger selv kan få sine problemr løst og derpå selv  lave sine opgaver. 

Det er nok ikke meningen at  nogen skal sidde her i halve og hele timer, som du siger det,  og forlange gratis manduktion i et helt fagområde.

Studieportalens skal give redskaber til forståelse, -ikke løse eller rette opgaver.

Din afsluttende ringeagtende, arrogante og vulgære bemærkning lader jeg stå urørt til en udmærket beskrivelse af en person som dig.


Svar #13
15. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#12:  "Hawk-eye" er tilføjet med henblik på at forklare, hvad en "challenge" er ( i tennis ).

Jeg fornemmer slet ikke, at du har læst tråden, som linket i #0 henviser til, når du udtrykker dig ved, at en spørger skal "hjælpes" og "hjælpes", og "hjælpes", osv.  Spørgeren fik af mig nogle "hints" til forståelse af opgaven, der hverken er blevet løst eller rettet.

Det er ikke mig, der har kreeret udtrykket i den afsluttende bemærkning. Du må selv have læst det tidligere. Lad være med at være "tøsefornærmet" over det: Du kan til tider selv være grov, er min opfattelse.


Svar #14
15. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#13: PS:  Et hejst signalflag er ikke et forlangende, men snarere en bøn.

Signalflag eller ej, står det stadig enhver frit for, at svare eller ej.


Brugbart svar (0)

Svar #15
15. oktober 2014 af Stygotius

Dixi


Skriv et svar til: Signal-flag vist under oversigten i en kategori.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.