Fysik
Effekt
En der kan hjælpe :) ? (se bilag)
Svar #1
09. oktober 2014 af Mathnerdsx (Slettet)
Og den her forstår jeg heller ikke lige..
Svar #2
09. oktober 2014 af peter lind
Den første gælder ikke i almindelighed. Der må være nogle specielle forudsætninger, som du ikke har oplyst om
Jeg kunne tænke mig, at meningen var at du skal bruge svaret på det første spørgsmål. Hvis det er tilfælde kan du også bruge det følgende til det.
Der gælder P = U*I = U2/R Brug dette til at finde modstandene. Nu kan du beregne strømmen gennem modstandene og dermed efekten
Svar #3
Undskyld, her er det hele.
Svar #4
Jeg havde så ret i at det var den samme opgave. Den første med et mere generel reultat. Du kan så også bruge mit svar i #2 til spørgsmål a
Svar #5
Jeg er lidt forvirret i forhold til opgave 1 hvordan skal jeg vise det?
Og i forhold til opgave 2 forstår jeg den slet ikke, jeg tænker her beregner jeg resistorerne for de to også ligger jeg dem sammen så siger jeg U=R_total*I altså de 230 og R_total så finder jeg I også siger jeg U*I = P??
Svar #6
Du har givet effekterne ved 230 V. p1 = U*I1 = U2/R1. hvoraf R1 = U2/p1 Tilsvarende for den anden modstand. Når du sætter dem i serie bliver modstanden R = R1+R2. Sæt nu den samme spændning på. Find deraf strømmen og brug dernæst igen at P = U*I
Svar #7
Tak, vil du forklare a), hvis du kan?
Det var den metode jeg tænkte på du lige skrev, noget har jeg da forstået :D
Svar #8
#6 er både a og b. Princippet er det samme. b) kan bare nemmest nesvares ved at sætte de angivne effekter ind i formlen for a.
Hvis du finder det nemmere kan du først udrene b. Derefter foretager du så de samme udregninger blot med gennerelle effeter som for eks p1
Skriv et svar til: Effekt
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.