Dansk

Kan du rette mit læserbrev?

16. november 2014 af Simonedich (Slettet) - Niveau: C-niveau

hej. 

Kan jeg få en til at rette mit læserbrev? 

Vedhæftet fil: Dansk læserbrev, so.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. november 2014 af Ganymedes

Kommer point reglen til at rydde Politiforeningen af vejen?

Hvorfor begynder politiet at lave vores regler om, når det fungerer fint mellem politiet og ph?


 

Mit navn er Simone Dich. Jeg er 18 år, og i min fritid træner jeg schæferhunde i Ph (ph eller Ph?).

Jeg hørte en debat onsdag den 12-11-14 i Østsjælland politiforening (I onsdags hørte jeg en debat mellem Østsjællands politiforening), om hvor vidt kravene til kåringsklassen skal hæves fra 85 point til 95 point, som politiet vil vedtage.

Point ændring:

På den anden side kan jeg godt forstå, at politiet vil sætte pointene op for politiforeningens kåringsklasse, da politiets tjenestehunde krav blivet hævet til 95 point. Vi kører efter det samme program, som politiet gør, i alle vores klasser, hvorfor vi nu også skal køre efter de samme point. Når hundene når op i vinderklassen, skal de konkurrere mod dem (mod hvem? Hvem er "dem"?). Så skal hundene fra ph jo ikke komme nemmere frem bare fordi de ikke er tjenestehunde. Nogle ville måske påstå, at vi ikke har de samme programmer i kåringsklassen, som politiets tjeneste hunde har, da de har yderligere to ting mere men det har ikke noget med point at gøre, det er bare bestået eller ikke bestået. De har rundering i mørke, og spor på asfalt. Det synes jeg ikke, at man kan hænge sig i, da det ikke har noget med point at gøre, så de kan ikke få flere point ved at klare disse to ting godt.

Der er også en helt anden måde at se det på og endda mere fornuftig måde at se det på. Ph er en lille forening og hvis vi bliver ved med at sætte kravene op for at få kåret sin hund, så er der måske nogle der springer fra, politiforening er en lille forening og hvis vi bliver ved med at sætte kravene op for at få kåret sin hund, så er det måske nogle der springer fra, der er jo 100 vis af andre slags klubber. Hvis mere men det er ikke noget med point at gøre, det er bare bestået eller ikke bestået. De har rundering i mørke, og spor på asfalt. Det sys jeg ikke man kan hænge sig i da det ikke har noget med point at gøre, så de kan ikke få flere point ved at klare disse 2 ting godt.

Der er også en helt anden måde at se det og endda mere fornuftig måde at se det på. Ph er en lille forening og hvis vi (Hvem er vi?) bliver ved med at sætte kravene op for at få kåret sin hund, så er der måske nogle, der springer fra, der er jo 100 vis af andre slags klubber. Hvis man kigger på resultaterne af de sidste par år hen over landet er der 16% af de hunde, der er blevet kåret, der ikke har fået over de 95 % så de ville ikke være blevet kåret, hvis den have været på 95. Det lyder jo faktisk ikke af mange, men det er det faktisk, når klubberne er små. De 16 % man måske ville tabe hjælper jo med budgettet, da der jo skal lejes skov hvert år til træning. Der kommer måske også til at mangle figuranter, da man skal stille med det doble antal figuranter end hunde i konkurrencerne.

Jeg vil gerne opfordre politiet til at tage det her op igen og vurdere om det her virkelig er det rigtige at gøre.

Formål:

Mit formål med dette læser blev er ,at jeg synes (Denne holdning besidder du vel endnu?) politiet skal tage dette emne op igen, da de skal tænke på, hvad konsekvenserne er, ikke kun for dem selv men også for Ph.

Hensigt:

Hensigten med mit læserbrev er, at få politiet til at åbne øjnene op for ph. Det er ikke altid, at de tænker på konsekvenserne af deres tjenestehunde.

Budskab:

Mit budskab med dette læserbrev er at fortælle min mening om, hvor vidt jeg synes pointene skal sættes op, og at politiet måske skulle samarbejde med ph.

Min mening:

Du har et meget ensformet og kedeligt sprog. Du anvender ord som eksempelvis "ting" alt for ofte frem for at skrive det egentlige ord. Desuden bør du virkelig kigge på din kommatering, da denne slet ikke er eksisterende i teksten.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. november 2014 af exatb

Her en alternativ udgave

Vedhæftet fil:rettet.docx

Brugbart svar (0)

Svar #3
16. november 2014 af Stygotius

Dette læserbrev er skrevet i et klumpet og primitivt sprog som kort og godt ikke duer til noget.

Det hele er ret kaotisk.


Svar #4
17. november 2014 af Simonedich (Slettet)

Mange tak for hjælpen. :) 

er ordblind og venter på it kuffert. Derfor ejg spørg herinde :) 

Tak


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. november 2014 af Stygotius

OK, simonedich, -så må du undskylde. Så tager jeg mine ord i mig igen. Så har du jo en god forklaring på det hele. Det skal nok bliver bedre for dig når du arbejder med det.

Hvad betyder Ph ?

Måske skal det være PH??


Svar #6
18. november 2014 af Simonedich (Slettet)

Det er helt i orden. Jeg for snart it rygsæk til hjælp men ind til videre spørg jeg om hjælp. Det er politi foreningen, men har rettet alle forkortelserne da min lærer hjalp mig lidt :-)

Brugbart svar (0)

Svar #7
18. november 2014 af Stygotius

Fint, -du skal bare spørge her hvis du vil.


Svar #8
18. november 2014 af Simonedich (Slettet)

tak :) 


Skriv et svar til: Kan du rette mit læserbrev?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.