Studievalg og videregående studie

Skifte bachelor uddannelse

08. december 2014 af Parq

Hej,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om det er muligt at skifte bachelor uddannelse mens man er aktivt studerende på 2. år.
Pt. læser jeg jordbrugsøkonomi, men jeg begynder at fortryde at jeg ikke arbejdede på mit gennemsnit i gymnasiet og læste jura, da jeg længe har ønsket at studere jura. Er der nogen der ved, om det er muligt, med den baggrund jeg har, at søge om optagelse på jura?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. december 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

det er muligt at skifte, men du skal stadig opfylde adgangskravene til den uddannelse du vil ind på. Når det er jura, så er det (svjh) noget med en rimelig god studentereksamen. Alternativt er kvote 2, hvor karakterene ikke tæller på samme måde. Forhør dig hos studievejledningen der hvor du gerne vil optages.

Hilsen Lars


Svar #2
08. december 2014 af Parq

Tak for svar :)

Tænker nemlig også, at det må blive gennem kvote 2. Men mit gennemsnit er kun på 6,2 fra gymnasiet, så vidt jeg husker. Derfor tænkte jeg, om der vil være en betydelig forskel, når jeg nu studerer jordbrugsøkonomi, hvor mine karakter ser en del bedre ud på bachelor studiet.


Skriv et svar til: Skifte bachelor uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.