Engelsk

en levende sjæl der kan hjælpe

10. december 2014 af peter567 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej jeg har skrevet en stil til engelsk skriftlig fremstilling. Håber der er nogen som vil rette den og komme med et godt bud på hvilken karakter den ligger på.
Vedhæftet fil: 20141210_122132-1.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2014 af Alex999 (Slettet)

Jeg synes at din stil er rigtig god!Jeg kan ik rigtig se nogle grammatiskestavefejl.
Men du skriver flydende og det godt! Et bud paa en karakter ville nok vaare 10-12 ! :)) !!

Brugbart svar (0)

Svar #2
10. december 2014 af rakijovic

No, of course you don't, dear (#1), but that's quite alright; your Danish is somewhat shaky as well, so what was one to expect?

I've seen worse, mate (#0), but there's room for improvement. There's the occasional Danism and missing comma (or word), as well as a few confusing phrasings (cars don't have voices, now do they?).

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2014 af cæcili (Slettet)

der burde være komma mellem job og but, du skal huske at forbinde sætninger sammen. 

og der hvor du har skrevet I was going to do something i didn't do in my daily routine. det vil være bedre hvis du skriver. I was going to do somthing I normally didn't do in my daily routine. så man ved at det er noget du normalt ikke gør, og fordi jeg synes at den lyder en smule mærkelig.

der hvor du har skrevet and heard all the voices from the cars. hvad var det han hørte var det folk der kørte biler eller var det bilens brummen du hørte. prøv og være mere præcis 

også der hvor du har skrevet I walked down the street and saw many people who gave me friendly look. du skal nok hellere skrive many people gave me friendly looks. Du skal huske at der er tale om flertal med many people.

du har også skrevet  but now have grown up. du skal nok hellere skrive but now I have grown up istedet for at skrive but now have grown up. det lyder ikke kun forkert, men er forkert. 

I could se the hunger on the bird er også forkert. du kan ikke skrive jeg så sulten på fuglen, du skal skrive I could see the hunger in bird. 

den sidste sætning hvor du har skrevet and have peace from the job. du skal skrive and have peace from my job. for vi ved ikke hvilket job han har. 

hvis du retter disse fej kan du nok komme op på et 10-12 

held og lykke!

Svar #4
10. december 2014 af peter567 (Slettet)

Det er til en terminsprøve så jeg kan desværre ikke rette det. Men burde jeg ikke få 7-10 for denne opgave?

Brugbart svar (0)

Svar #5

Tja, det er jo kun niende klasse (tilsyneladende), så et syv- eller ottetal lyder da ikke helt urimeligt.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

Svar #6

Nu om dage bliver der ikke givet ottetaller. karakteren kommer efter 7-trins-skalaen

Brugbart svar (0)

Svar #7

Haha! Det er sørme også rigtigt, #6. Jeg må være faldet ned i en tidslomme i et kort øjeblik – ups. Nå, men så hælder jeg mest til syvtallet – muligvis ti, hvis du får ryddet op i danismerne (Danglish) og finpudset tegnsætningen.

- - -

Svar #8

tak for jeres hjælp.

Svar #9

Haha! Det er sørme også rigtigt, #6. Jeg må være faldet ned i en tidslomme i et kort øjeblik – ups. Nå, men så hælder jeg mest til syvtallet – muligvis ti, hvis du får ryddet op i danismerne (Danglish) og finpudset tegnsætningen.

se i din indbakke rakijovic

Brugbart svar (0)

Svar #10
11. december 2014 af cæcili (Slettet)

du kan sagtens komme op på et 7 tal. jeg har set værre stile, så du skal ikke være bekymret. :-)

Skriv et svar til: en levende sjæl der kan hjælpe

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.