Matematik

Hvor meget vejer murstenen med huller?

14. januar 2015 af HJÆÆLPme (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Ja, som overskriften skal jeg svarer på det. jeg har regnet rumfanget af stenen med huller 1256,4461 cm^3 og så har jeg murstenens massefylde uden huller og det er 1,7297 massefylde. Også ved jeg ikke hvad jeg så skal gøre for at få murstenens vægt. og ved godt vægt=rumfang*massefylde. Men mangler jo at tælle massefyldens huller fra, hvordan gør jeg det. Håber der er nogle  der kan hjælpe, tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Du skal beregne rumfanget af hullerne og trække hullernes rumfang fra den kasseformede murstens rumfang.


Svar #2
14. januar 2015 af HJÆÆLPme (Slettet)

det har jeg gjordt, men hvad med massefylden der har jeg ikke trækket hullerne fra.


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

#2

Massefylden skal da ikke ændres. Rumfanget af stenen, hvor hullernes rumfang er trukket fra, skal ganges med massefylden for murstenens materiale.


Svar #4
14. januar 2015 af HJÆÆLPme (Slettet)

når okay, tak for hjælpen


Svar #5
14. januar 2015 af HJÆÆLPme (Slettet)

Er det så rigtigt forstået at massefylden skal være den orginale stærrelse med huller og rumfanget uden huller, og det skal så ganges


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

#5

Som det blev forklaret i #3 skal man trække hullernes rumfang fra mustenens bruttorumfang og gange resultatet med massefylden af murstensmaterialet.


Skriv et svar til: Hvor meget vejer murstenen med huller?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.