Matematik

Ligning? HJÆLP!

18. januar 2015 af Dian123 - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har vedhæftet billede af en opgave hvor jeg er lidt i tvivl. Nogen der vil regne a'eren efter og tjekke om det kan passe at den giver 0,1896 som jeg har fået den til?
Derudover forstår jeg ikke hvordan jeg skal løse opgave b og c..

Vedhæftet fil: mat.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. januar 2015 af Heptan

Det får jeg også.

Du skal bare skrive ligningen ind, og så bede dit CAS-værktøj om at gøre, hvad de beder om.

Jeg går ud fra at dit CAS-værktøj kan differentiere og løse ligninger.

Brugbart svar (0)

Svar #2

Du kan gøre rede for at P er en voksende funktion ved at se, hvad der sker når t → ∞

Gang 0,3 ind på begge led, og forestil dig hvad der sker med P(t) når t bliver større og større.

Svar #3
18. januar 2015 af Dian123

Hmm det har jeg så gjort.. og jeg får følgende resultat som jeg har vedhæftet. Ser det rigtigt ud? Og hvad er det helt præcis der er beregnet nu, er det differentiering af den ligning der står?

Vedhæftet fil:resultat.png

Brugbart svar (0)

Svar #4

Du har ikke gjort noget. Hvis CAS ikke vil som du vil, kan du løse den i hånden. Isolér t i ligningen.

Svar #5
18. januar 2015 af Dian123

Jeg tror det er et krav at jeg skal løse den med programmet, problemet er at jeg ikke kan huske hvordan man gør... Det er godt nok t jeg skal finde, ik? Jeg har prøvet igen stadig vha. programmet og vedhæftet resultatet, ser det rigtigt ud nu?

Vedhæftet fil:resultat.png

Skriv et svar til: Ligning? HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.