Matematik

fsa- anderledes udregninger

24. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa :)

Jeg har lige (i går) været til terminsprøve i fsa matematik 2013. Jeg har efterfølgende snakket med en række veninder om prøven. Jeg kan se, at vi i langt de fleste tilfælde har samme facit. Dog har jeg holde helt anderledes udregninger end de andre, kun med enkelte undtagelser. Er det noget, der koster point, så lang tid facit er rigtigt, og udregningerne holder? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. januar 2015 af Toonwire

Hej :)

Som hovedregl tæller udregningerne lige så meget som facit, idet du i udregningerne viser om du kan ræsonnere over det givne spørgsmål og give en matematisk forklaring. 
Facit tæller stadig point, men da facit oftest reflekterer dine udregninger kan man argumentere hvorvidt udregninger er vigtigere end facit.
 

Husk at der ikke altid kun er én måde at komme til det samme resultat på. Der kan være mange forskellige fremgangsmåder til samme problem ;)


Svar #2
24. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Men så lang tid, at jeg har forklaret mig i afmatematiseringen, så burde der vel ikke være noget galti den ;)

Det er f.eks bare når de andre har brugt pytahoras til at finde svaret, så har jeg brugt Sin-realationerne ;)


Skriv et svar til: fsa- anderledes udregninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.