Matematik
Hjælp til redskab i TI-Nspire
Hej.
Jeg har to ligninger, der skal plottes ind i et koordinatsystem som grafer. Ved du, hvordan man omskriver ligninger til grafer og indsætter dem i et koordinatsystem i TI-Nspire?
Jeg har ikke mulighed for at spørge min lærer, så vil være meget taknemmelig for svar. :-)
Svar #1
10. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)
Jeg ved ikke, hvad du mener med at plotte en ligning. Man kan plotte grafen for en funktion, og det må da fremgå af manualen, hvorledes dette kan gøres.
Svar #2
10. februar 2015 af Colgate, (Slettet)
Jeg har en ligning, som jeg skal få TI-Nspire til at lave om til en graf i et koordinatsystem. Men jeg ved ikke, hvordan man gør. Giver det mening?
Svar #3
10. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)
#2
Jeg forstår stadig ikke, hvad du mener med at lave en ligning om til en graf.
Svar #4
11. februar 2015 af Colgate, (Slettet)
Jeg har to ligninger med to ubekendte: x-2y=-2 og 3x-y=9
Hvordan omskriver jeg dem til funktioner?
Svar #5
11. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)
#4
Du kan jo isolere y udtrykt ved x i hver af dem. Koordinaterne til skæringspunktet mellem de to linier er så løsningen til ligningssystemet.
Skriv et svar til: Hjælp til redskab i TI-Nspire
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
