Kemi
Organisk Kemi - Cellulase
Hej
Er der nogen der er en kniv i organisk kemi?
Jeg vil gerne forklare hvordan cellulase enzymet bryder beta bindingen i cellulose med organisk kemi..
Svar #1
20. februar 2015 af Heptan
Det er vist snarere bioorganisk kemi. Kan du uddybe det, jeg har aldrig hørt om mekanismen for det enzym, men måske kan jeg svare på spørgsmål.
Det lyder som en acetalhydrolyse. I det kemiske laboratorie kan en acetalhydrolyse udføres med en sur vandig opløsning.
Svar #2
20. februar 2015 af Gratian (Slettet)
Tilsættelse af cellulase til biomasse
Tilsættelse af DNS reagent til færdig prøve for at måle det på spektr.
Oxidativ pretreatment hvor jeg tilsætter hydrogen peroxide sammen med biomasse nede i ultralyd
Måske den sidstnævnte kan forklares elektrofil substituion eller noget? Jeg er lidt tom men skal bare have organisk kemi med..
Svar #3
20. februar 2015 af Heptan
Det her lader til at være mekanismen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Cellulase_Mech.jpg/500px-Cellulase_Mech.jpg
Hvad er det der sker ved den oxidative pretreatment? Adderer hydrogen peroxide til acetalen?
Svar #4
20. februar 2015 af Gratian (Slettet)
Jeg er ikke nået så langt at kende til selve processen. Jeg tilsættede H2O2 i ultralyd til biomassen og så fik jeg rigtig meget mere monosaccharider ud af biomassen end hvis jeg ikke gjorde .. I will study that more over the weekend
Skriv et svar til: Organisk Kemi - Cellulase
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.