Matematik
Opgave omkring bestemt Integral
Hej allesammen! Jeg har svært ved integralregning, og har løst 2 ud af 3 nedenstående opgave. Jeg ville blive glad, hvis i lige vil se om jeg er i den rigtige retning eller om det ser helt forkert ud!
Opgave 1: Bestem
, når der oplyses at: 
Her har jeg brugt regneregel 1:

Opgave 2: Bestem
, når der oplyses at: 

Opgave 3: Bestem
, når der oplyses at:
og 
Her har slet ingen idé!
Svar #3
17. marts 2015 af omarbashir (Slettet)
#1Opgave 1:
Hvor får du = 4 fra i den første? Og det nederste har du vel bare divideret 4 med -3 ikke?
Svar #4
17. marts 2015 af Therk
#3: Isolér

i den første antagelse. Der er brugt at konstanter kan sættes uden for integralet.
Skåret ud i pap:

Svar #5
17. marts 2015 af Therk
Opgave 2:
Benyt regnereglen:

altså at integralet af en sum er lig summen af integralerne.
Svar #6
17. marts 2015 af Therk
Opgave 3:
Er du sikker på at du har opskrevet de rigtige grænser i alle integralerne?
Svar #7
#6Opgave 3:
Er du sikker på at du har opskrevet de rigtige grænser i alle integralerne?
Nope, det er da helt forkert. -7 skal byttes ud med -2. Tak for reminderen, ellers havde min opgaveformulering set anderledes ud!
Svar #8
#4#3: Isolér
i den første antagelse. Der er brugt at konstanter kan sættes uden for integralet.
Skåret ud i pap:
Hehe, tak for at have skåret ud i pap. Nu er der ingen undskylding for ikke at forstå det!
Svar #9
Opgaven ser sådan ud
Svar #11
17. marts 2015 af Therk
Uddybning af #10:
Du kan tænke på et integrale som en arealberegning. På samme måde som du kan dele figurer op og de stadig giver samme areal kan du gøre med integraler.

Arealet af det rektangel herover kan du enten tage som hele bundlængden gange højden eller tage de to rektangler hver for sig. På samme måde forholder sig for integraler; altså

Du har fået information om hele arealet og den ene del. Så kan du finde den ubekendte ved almindelig isolering, dvs. integralerne er bare grimme repræsentationer af tal!
Skriv et svar til: Opgave omkring bestemt Integral
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.